مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین:

مهندسان ساختمان استان قزوین دغدغه اشتغال دارند

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: با توجه به رکود بخش مسکن در سالهای اخیر مهمترین دغدغه اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اشتغال است.

مهندسان ساختمان استان قزوین دغدغه اشتغال دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، عباس وثیق نیا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که به منظور تبیین فعالیت های سازمان نظام مهندسی ساختمان در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: با گذشت بیش از دو دهه از فعالیت نظام مهندسی و توجه به فعالیت های گسترده آن باید وضعیت ساخت و سازها نسبت به قبل و بعد از سال1376 مطلوب تر و باکیفیت تر انجام شود.

    وی افزود: با وقوع زلزله رودبار در خرداد سال 69 موضوع وجود تشکلی منسجم برای کاهش صدمات بلایای طبیعی در دولت و نظام مطرح شد که ضرورت یافت تا سازمانی به عنوان متولی ساخت و ساز در کشور تشکیل شود تا مدافع حقوق بهره برداران عرصه ساختمان باشد.

    وثیق نیا بیان کرد: در این راستا و در پی فعالیت های کشوری این سازمان، نظام مهندسی ساختمان قزوین هم  در سال 1377 فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون توانسته خدمات موثری در کیفی سازی ساخت و سازها به مردم ارائه کند.

    عضویت 9223 نفر در نظام مهندسی ساختمان قزوین

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین از عضویت 9 هزار و 223 نفر در این سازمان خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به زمان تاسیس آن حدود 30 برابر افرایش داشته است.

    وثیق نیا با بیان اینکه هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان برای یک دوره سه ساله انتخاب می شوند یادآور شد: هفت رشته مهندسی شامل عمران، معماری، نقشه برداری، شهرسازی، مکانیک، ترافیک، برق در سازمان نظام مهندسی استان فعالیت می کند.

    4300 نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی قزوین پروانه دارند

    وی بیان کرد: چهار هزار و 300 نفر از مهندسان عضو سازمان دارای پروانه فعالیت هستند که 20 درصد این تعداد را بانوان تشکیل می دهند.

    وثیق نیا متوسط عمر ساختمان در کشور را حدود 30 سال عنوان کرد و گفت: با پیش بینی وجود 20 میلیون واحد مسکونی در کشور با عمر متوسط 30 سال میزان و نرخ استهلاک هر واحد حدود 3.2 درصد است که بر این اساس هر سال حدود 60 هزار واحد مسکونی باید تخریب ونوسازی شود.

    افزایش 2 برابری ساخت و ساز در قزوین

    وی یادآور شد: میزان ساخت و سازها در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به دو برابر افزایش یافته است.

    وثیق نیا گفت:بابررسی های انجام شده در حال حاضر  26 هزار نفر در استان قزوین در حوزه ساختمان فعال هستند که یک پنجم جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

    وثیق نیا بیان کرد:یکی ازعوامل مهم در کیفی سازی ساخت و سازها استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد است که هنوز این امر در کارها جدی گرفته نشده است.

    وی با اشاره به وضعیت ساخت و ساز مسکن مهر در استان نیز گفت:مسکن مهر در استان قزوین از نظر سازه از مقاومت خوبی برخوردار است و نسبت به سایر استانها به مراتب شرایط بهتر و بالاتری ازمیانگین کشوری را دارد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین بیان کرد: در جلسات تصمیم گیری حوزه توسعه شهری و در کارگروه‌های آن سازمان نظام مهندسی ساختمان حق رأی و تصمیم‌گیری ندارد و تنها به عنوان میهمان دعوت می شود.

    وثیق ‌نیا بیان کرد: این در حالی است که سازمان نظام مهندسی ساختمان با عضویت مهندسانی که بیشتر آن دارای مدرک دکترا و یا دانشجوی دکترا هستند از ظرفیت خوبی برخوردار است که می تواند در تصمیم گیری ها مشارکت کند.

    اشتغال مهمترین دغدغه مهندسان ساختمان استان

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: با توجه به کاهش ساخت و ساز در کشور در حال حاضر اشتغال مهندسان ساختمان مهمترین دغدغه این متخصصان در استان قزوین است.

    وی با اشاره به صدور خدمات فنی مهندسی اظهارداشت: استان قزوین درحوزه صدور خدمات فنی مهندسی موفق عمل کرده به طوری که در سال‌های اخیر حدود 100 میلیون دلار قرارداد عمرانی فقط با کشور عراق امضا کرده است.

    رئیس نظام مهندسی ساختمان قزوین در خصوص معماری اسلامی نیز گفت: مطالعات زیادی در این زمینه صورت گرفته اما هنوز به تعریف مشخصی دست نیافته ایم و شاهد اجرایی شدن این شاخصه‌ ها نیستیم.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو