مدیران خودروعصر اعتبار

میزبانی فارس از گردشگران تابستانی در عید سعید فطر

عصر ساختمان- با فرارسیدن عید سعید فطر، فصل جدیدی از سفرها در طلیعه فصل تابستان آغاز شده است و استان فارس و شهر شیراز با برخورداری از جلوه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی آماده میزبانی از گردشگران است.

میزبانی فارس از گردشگران تابستانی در عید سعید فطر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، آرامگاه حافظ ، آرامگاه سعدی، باغ ارم، ارگ کریمخانی، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب از اماکن فرهنگی تاریخی استان فارس است.
    شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون ،قلعه دختر، کاخ اردشیر فیروزآباد ،کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی فارس است.
    به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، هم اینک 75 واحد هتل، متل و هتل آپارتمان در این استان با 6 هزار و 486 اتاق و 15 هزار و 580 تخت آماده میزبانی از گردشگران تابستانی است.
    مصیب امیری  با اشاره به فعالیت 20 خانه مسافردر استان فارس، به احداث اقامتگاههای بوم گردی که برای نخستین بار در استان فارس در سال 95 آغاز شد اشاره کرد و گفت: تا پایان سال 95 از تعداد21 اقامتگاه بوم گردی بهره برداری شده است که این تعداد تا پایان نیمه اول امسال با احتساب 21 واحد آماده بهره برداری به 42 واحد افزایش می یابد.
    همزمان با اماکن اقامتی و هتل های تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، برخی دیگر از سازمان ها و دستگاه ها خدمات اقامتی ارزان به مسافران در سفر به این استان ارائه می کنند.
    غلامعلی حق شناس معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس پیش از این گفته است: تابستان امسال افزون بر یک هزار و 600 کلاس درس در 220 مدرسه این استان آماده میزبانی مهمانان فرهنگی و زائران اماکن متبرکه شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی