مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهر سازی خبر داد:

تحویل ۳۵ هزار واحد مسکن مهر استان کرمانشاه تا پایان سال

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهر سازی خبر داد: تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر کرمانشاه ۹۴ درصد پیشرفت کرده و تا پایان امسال تمام واحدهای دارای متقاضی و بدون معارض تحویل می‌شوند.

تحویل ۳۵ هزار واحد مسکن مهر استان کرمانشاه تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه  از تحویل 35 هزار واحد مسکن مهر استان تحویل 35 هزار واحد مسکن مهر استان کرمانشاهخبر داد و گفت: تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر کرمانشاه 94 درصد پیشرفت کرده و تا پایان امسال تمام واحدهای دارای متقاضی و بدون معارض تحویل می‌شوند. سکونت 35 درصد جمعیت شهری کرمانشاه دربافت ناکارآمد
    شریفی همچنین عنوان کرد: استان کرمانشاه با مساحت 25 هزار و 9 کیلومتر مربع، 1. 5 درصد از مساحت ایران و با جمعیت 1945227 نفر، 2. 6 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده و این استان در آخرین تقسیمات سیاسی دارای 14 شهرستان و 32 شهر و بیش از 2600 روستای دارای سکنه بوده و 360 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد. در هفت شهر مطالعه شده در استان حدود 2200 هکتار بافت‌های ناکارآمد مشتمل بر 500 هکتار بافت تاریخی، 900 هکتار بافت میانی و 800 هکتار بافت‌های حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده که بالغ بر 35 درصد جمعیت شهری استان را در خود جای داده است.
    وی به مسئله رشد شتابان جمعیت روستاهای اطراف کلانشهر کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: کرمانشاه رتبه پنجم را از نظر تعداد محله‌های اسکان غیررسمی به خود اختصاص داده است. توجه به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری درکرمانشاه از سال 73 همزمان با برنامه دوم توسعه تحت عنوان بافت مسئله‌دار شهری با توجه موضعی به بافت‌های کهن آغاز و محله فیض‌آباد به عنوان پایلوت هدف برنامه‌های این دوره قرار گرفت و با تملک حدود 300 پلاک، دو معبر شمالی - جنوبی و شرقی - غربی بازگشایی و اقدامات متعدد کالبدی و عمرانی در آن انجام شد. شرکت مادرتخصصی در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی، کرمانشاه را به عنوان یکی از استان‌های پیشرو برای اجرای طرح ارتقای شهرنگر بافت‌ها و محلات دارای اسکان نامتعارف انتخاب و طرح را در چهار محله یعنی جعفرآباد، شاطرآباد، دولت‌آباد و کولی آباد با مشارکت بانک جهانی به انجام رساند.
    شهبازی تصریح کرد: 49 پروژه توانمندسازی مصوب سفر مقام معظم رهبری دراستان عملیاتی شده که 14 مورد آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.
    مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه همچنین به معرفی پروژه‌های کلیدی و پایه محرک در توسعه استان پرداخت و گفت: در این راستا می‌توان به پروژه راه‌آهن غرب کشور، پروژه قطار شهری کرمانشاه، انجام مطالعات طرح جامع حمل و نقل استان کرمانشاه، تکمیل شبکه بزرگراهی درد ست انجام استان و آسفالت راه‌های روستایی بالای 20 خانوار به طول 585 کیلومتر، ایجاد لجستیک پارک استان کرمانشاه و تشکیل منطقه آزاد قصرشیرین اشاره کرد. همچنین به منظور کمک و تسهیل فعالیت سمن‌ها ایجاد 16 سمن سرا در استان در دستور کار استانداری است که از این تعداد سه سمن‌سرا در شهر کرمانشاه ایجاد خواهد شد.
    شریفی همچنین عنوان کرد: از 47 هزار و 500 واحد مسکن مهر در تعهد اداره‌کل راه و شهرسازی کرمانشاه تاکنون 35 هزار واحد تحویل شده و به پیشرفت 94 درصدی در بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر رسیده‌ایم.
    وی با بیان اینکه تا پایان امسال تمام واحدهای دارای متقاضی و بدون معارض تحویل می‌شوند، گفت: 6000 واحد مسکن مهر دارای متقاضی و بدون معارض داریم که تا پایان امسال تحویل می‌شوند و مابقی واحد‌ها که دارای معارض قانونی یا فاقد متقاضی هستند سال آینده تحویل خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار