مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار اصفهان:

بازگشت رونق به بازار مسکن اصفهان

عصر ساختمان- شهردار اصفهان گفت: مسکن از اولویت بیشتری برای ایجاد تحرک اقتصادی برخوردار است و نقش به سزایی در رونق بخش‌های اقتصادی کشور دارد.

بازگشت رونق به بازار مسکن اصفهان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مهدی ‌جمالی‌نژاد اظهار داشت: بخش مسکن در مقایسه با دیگر بخش‌های اقتصادی از اولویت بیشتری برای ایجاد تحرک اقتصادی برخوردار است  و نقش به سزایی در رونق بخش‌های اقتصادی کشور دارد که با رشد این بخش، صنایع وابسته نیز از رشد برخوردار خواهند شد.

    وی افزود: شواهد نشان می‌دهد که بازار مسکن به دلایل مختلفی از ابتدای سال 96 از شرایط رکود در حال خارج شدن است و آرام آرام به سمت رونق در حال حرکت است.

    شهردار اصفهان یکی از دلایل خروج بازار مسکن از رکورد را میزان مراجعات مردم دانست و بیان کرد: میزان مراجعات و تماس‌های مردم به دفاتر املاک بیش‌تر از قبل و تمایل مردم به سرمایه‌گذاری در این بخش نیز بیش از پیش شده است.

    وی تأکید کرد: همچنین باید توجه داشت که مسکن در اصفهان به کف قیمت خود رسیده است و از این پس شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود و انتظار می‌رود که شهروندان با درک این امر آرام آرام تمایل خود را به سرمایه‌گذاری در این بخش نشان دهند.

    جمالی‌نژاد بر لزوم ایجاد سیاست‌های لازم در این باره تأکید کرد و گفت: ایجاد سیاست‌های لازم جهت افزایش توان مالی تقاضاکنندگان در این بخش نیز از طریق افزایش وام و تسهیل در این امر از سوی دولت آغاز شده که خود باعث افزایش بالای قدرت خرید و تقاضا برای مسکن در سال 96 خواهد بود.

    وی ادامه داد: عدم رونق در بازارهای سرمایه‌گذاری موازی مثل بازار بورس، طلا، خودرو و ... نیز سبب می‌شود مردم دوباره به بازار مسکن علاقه‌مند شوند.

    شهردار اصفهان  اذعان داشت: سیاست‌های دولت در کاهش نرخ بانکی از دیگر عواملی است که باعث خروج پول از سیستم‌های بانکی می‌شود، مردم با خروج پول از سیستم بانکی در بازارهای مالی و شبه‌مالی سرمایه‌گذاری خواهند نمود و با توجه به عدم رونق بازارهای دیگر، تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در سال 96 نمایان شده و رونق به بازار مسکن برمی‌گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار