مدیران خودروعصر اعتبار

پیشنهاد سفر تابستانی به شهری که چهارراه پیوند تمدن‌هاست;

یکی از کوچکترین کلیساهای جهان در پایتخت خوشنویسی ایران

عصر ساختمان- کلیسای کانتور یکی از زیباترین کلیساهای کوچک جهان است و با معماری خاص خودش برای هر بازدیدکننده‌ای جذاب است. این کلیسا را روسها، اواخر قرن ۱۹ میلادی، زمانی که مشغول ساختن جاده رشت به قزوین بودند، بنا کردند.کلیسای کانتور معروف به «برج ناقوس» هم هست.

یکی از کوچکترین کلیساهای جهان در پایتخت خوشنویسی ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، قزوین از دیرباز شهری مهم تلقی می‌شده است. این شهر، به‌دلیل اینکه روزگاری پایتخت بوده، اماکن تاریخی زیبایی دارد؛ در نتیجه، هنوز هم یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافران محسوب می‌شود.

    قزوین به‌نوعی چهارراه پیوند تمدن‌ها بوده و بسیاری از نقاط مختلف ایران و جهان اسلام را به‌هم وصل می‌کرده؛ ازاین‌رو، اقامت در این شهر اهمیت فراوانی یافته است و ساختن اماکن مهم و عظیم از دیرباز در دستورکار حاکمیان دور و نزدیک این شهر مهم ایران و جهان اسلام قرار داشته است.

    یادگاری از دوران پایتختی قزوین

    مجموعه فرهنگی و تاریخی «عالی‌قاپو» قزوین، که از قدیم میدان اصلی شهر است، با دارا بودن سازه‌های تاریخی فراوانی از دوره‌های مختف شما را با خود به قدیم‌ها می‌برد و شما می‌توانید ترکیبی از سپاهان و طهران قدیم را یکجا در قزوین ببینید.

    هرساله در ایام نوروز نیز در این منطقه از شهر مراسم‌های نوروزخوانی و جشن و پایکوبی نوروزی براه است. در همین میدان اصلی شهر، که هنوز هم سبزه‌میدان می‌نامندش، موزه‌های مختلفی وجود دارد که آثار هنری و تاریخی قزوین در آنها به‌نمایش گذاشته شده‌اند. چند قدم آن‌طرف‌تر می‌توانید وارد بازار بزرگ قزوین شوید. خانه‌های تاریخی قزوینی‌ها، به‌ویژه خانه بهزادی، نیز در نزدیکی بازار یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر است.

    مسجد جامع عتیق قزوین

    معماری مسجد جامع عتیق یا مسجد جامع کبیر در نوع خودش زیبا و کم‌نظیر است. در واقع، این مسجد را می‌توان یک نمایشگاه از دوره‌های تاریخی مختلف معماری ایرانی و اسلامی درنظر گرفت. این مسجد از ابتدا به‌سبک «چهار ایوانی» شاخته شده است. البته به‌مرور زمان، خصوصاً در جریان حمله مغول‌ها به قزوین، یکی از ایوان‌ها تخریب شد، اما باز آن را مرمت کردند.

    مسجد جامع عتیق را می‌توان کلکسیون کاملی از سبک‌های مختلف معماری ایرانی و اسلامی دانست.

    موزه سنگ و سفال

    در یکی از شبستان‌های کناری مسجد جامع، موزه‌ای افتتاح شده، موزه‌ای که جالب‌توجه بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی قرار گرفته است.

    در اردیبهشت 1392، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قزوین، ضمن مرمت مناره غربی مسجد جامع، موزه سنگ و سفال را در شبستان غربی این مسجد تاریخی افتتاح کرد.

    این موزه انواع سفالینه‌ها، سنگ‌نگاره‌ها، ارسی، کاشی و انواع گچ‌بری‌ها را درون خودش جا داده که در معرض دید گردشگران است. نکته جالب این موزه معماری سنتی آن است که حال‌وهوای قدیم را دوباره زنده می‌کند.

    کلیسای کانتور، کوچک‌ترین کلیسای ایران

    کلیسای کانتور یکی از زیباترین کلیساهای کوچک ایران است و با معماری خاص خودش برای هر بازدیدکننده‌ای جذاب است. این کلیسا را مهندسان روس در اواخر قرن 19 میلادی، زمانی که مشغول ساختن جاده رشت به قزوین بودند، بنا کرده‌اند. کلیسای کانتور معروف به «برج ناقوس» هم هست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار