مدیران خودروعصر اعتبار

منوچهر حسینی مدیرعامل شرکت نوآوران صنعت پادآب در گفت و گوی اختصاصی با عصر ساختمان مطرح کرد:

ارتباط صنعت و دانشگاه عملیاتی شود

عصر ساختمان- منو چهر حسینی مدیرعامل گروه تخصصی NSG در گفت و گو با عصر ساختمان گفت: بازار ساختمان رو به پیشرفت است و خوشبختانه شاهد آن هستیم بازار با عقلانیت و منطق در حال پیشروی است.

ارتباط صنعت و دانشگاه عملیاتی شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، مدیر عامل گروه NSG با تاکید بر مشکلات و معضلات این بازار افزود: مشکلات زیادی گریبان گیر این حوزه است، از جمله ارتباط ضعیفی که بین دانشگاه و صنعت وجود دارد.
    متاسفانه نوع رابطه دقیق و با برنامه ایی بین این دو حوزه بسیار مهم وجود ندارد. ارتباط متداول و منظمی بین دانشجویان و کارفرماها مشخص نشده است. شاهد آن هستیم همه چیز  به ارایه طرح ها و مقاله هایی که بدون ارزیابی توسط اساتید و کارشناسان ارایه میشود خلاصه شده است و اکثر آنها قابل استناد نیستند. از طرفی هنگامی که تبادل اطلاعات بین فعالان و دانشجویان وجود نداشته باشد مباحثی مورد تحقیق و ارزیابی قرار میگیرد که قابلیت و ظرفیت اجرایی ندارد.
    وی با تاکید بر اهمیت ایجاد اتاق فکر در دانشگاه ها اظهار داشت: متاسفانه یا اتاق فکر متشکل از کارگروه های تخصصی وجود ندارد یا توسط افراد خاصی اداره میشود که انتشار و همگرایی بین سایر فعالان در آن مبحث دور از منافع آن اشخاص است و هیچ گاه سایر فعالان نمیتوانند از نتایج کارگروه ها مطلع شوند.
    حسینی با تاکید بر اهمیت استفاده از نخبگان ،مبتکران و دانشجویان ارشد در صنعت گفت: میتوانیم با ایجاد کمیته هایی سرمایه گذران و فعالان با تجربه را با مبتکران و دانشگاهیان دارای ایده همسو کنیم تا دیگر شاهد اتلاف انرژی و هزینه کسانی که با دانش کافی ولی بدون تجربه وارد بازار کار میشوند و به زعم نشناختن ماهیت بازار شکست میخورند نباشیم.
    صنعت باید به دانشگاه ها نزدیک شود، نه در کلام بلکه در عمل.
    وی با اشاره به مطلب فوق افزود: در حال حاضر هرگاه مطالبه پژوهش و آزمایشی از دانشجوها میکنیم ابتدا باید دانشجویان را از تمام نظر تامین کنیم، در مرحله بعد هم ماه ها و حتی در بعضی موارد سال ها در دانشگاه های کشور خودمان  منتظر گذران مراحل اداری و غیر اداری می شویم. درحالی که اگر همان پروژه را برای دانشگاه های خارج از کشور ارسال کنیم با هزینه ایی معقول تر و در زمان کمتر نتیجه آزمایش را با تحلیل و گزارش ارائه می نمایند.

    مدیرعامل شرکت NSG با تاکید بر بهره گیری افراد از ابتدای تحصیل در صنعت مربوط به رشته خود ادامه داد: این نیز به تعامل دانشگاه با کارفرماها در بخش های مختلف برمیگردد. با این روش می توان از ابتدای تحصیل دانشجویان را به کارفرمایان معرفی کرد و پس از کسب مهارت و تجربه وارد بازار کار نمود. به این صورت پایه صنعت با علم محکم خواهد شد.
    وی در ادامه توقعات بی شائبه برخی از فعالان را یکی از عوامل رکود دانست و افزود: درست است که دولت و مسوولین باید شبانه روز  برای صنعت کارکنند، منتها باید فعالان بازار هم پایه ریزی خود را مبتنی بر علم و دانش فرهیختگان محکم کرده و با ایجاد کارگروه های مختلف ارتباط خود را با دانشجویان ارتقا دهند تا همگام با بازار روز دنیا پیشرفت داشته باشند.
    وی به رشد جذب نیروی شرکت تحت مدیریت خود اشاره کرد وعنوان کرد : شرکت NSG در دوره رکود صنعت ساختمان تا 30 درصد افزایش جذب نیرو داشته است که در برنامه های آتی خود نیز افزایش جذب نیروی کارآمد را خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار