مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پولی برای اجرای طرح مسکن اجتماعی نداریم

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان این‌که پولی برای اجرای طرح مسکن اجتماعی نداریم، گفت:‌ برای رکن اصلی این قضیه یعنی تامین مالی چه در بخش سهم دولت و چه بخشی که مربوط به تسهیلات بانکی است، اقدامی صورت نگرفته است.

پولی برای اجرای طرح مسکن اجتماعی نداریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، سیدمحمد پژمان افزود: هنوز بخش قبلی مسکن اجتماعی یعنی تامین مالی هنوز حل نشده است. رکن اصلی این قضیه تامین مالی است چه آن بخشی که سهم دولت است و چه بخشی که مربوط به تسهیلات بانکی است که باید به این بخش بدهند.

    وی تصریح کرد: هنوز اقدامی در رابطه برای تامین مالی کسانیکه خودشان می‌خواهند -در طرح مسکن اجتماعی- صاحب واحد شوند یا چه این‌که کسانیکه می‌خواهند واحد احداث کرده و به‌صورت اجاره‌داری نگهداری کنند، صورت نگرفته است.

    چندی پیش کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که دولت راهکاری برای تأمین اعتبارات مورد نیاز طرح مسکن اجتماعی ندارد به تسنیم گفته بود: مالیات بر ارزش افزوده در بخش مسکن علاوه بر اینکه از افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها جلوگیری می‌کند مانع از سودجویی مالکان نیز می‌شود.

    محمد عدالتخواه اظهار کرد: ایراداتی به مسکن مهر وارد بود از جمله این‌که واحدهای زیادی بدون مطالعه و در مدت کوتاهی در جاهای نامناسب جانمایی شد.

    وی با بیان این‌که مسکن مهر به‌دنبال پوشش دهک‌های پایین جامعه و تأمین سرپناه برای این اقشار بود، تصریح کرد: این در حالی است که دولت یازدهم در طرح مسکن اجتماعی که چند سالی است به‌دنبال اجرایی کردن آن است، راهکاری برای تأمین اعتبار ندارد.

    وی با اشاره به سیاست درست واگذاری زمین شهری به مردم در اوایل انقلاب، ادامه داد: تا زمانی که این سیاست اجرا شد کمترین رشد قیمت مسکن را در کشور داشتیم و رانتی در بخش زمین و مسکن وجود نداشت.

    وی با تأکید بر این‌‌که باید شرایطی را مهیا کرد که قیمت زمین در کشور به حداقل برسد، افزود: بر اساس گزارش‌های رسمی قیمت مسکن به قیمت‌های سال 89 رسیده و به‌عنوان نمونه قیمت مسکن در تهران به‌طور میانگین 3 تا 8 میلیون است. اما واقعیت این است که اگر از گرانترین مصالح ساختمانی هم در ساخت و ساز استفاده شود هزینه ساخت برای هر مترمربع بیشتر از 2 میلیون تومان نخواهد بود.

    کارشناس مسکن گفت: در واقع قیمت اصلی مسکن در کشور مربوط به زمین است و سود مالکان است. در این زمینه می‌توان از مالیات بر ارزش افزوده به‌عنوان مانعی برای افزایش بی‌رویه مسکن به‌نحو شایسته‌ای بهره گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار