مدیران خودروعصر اعتبار

توقف عملیات عمرانی طرح هتل قنات یزد از سوی میراث فرهنگی

عصر ساختمان- مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد از توقف عملیات عمرانی طرح هتل قنات به دلیل مغایرت داشتن با مفاد مجوز صادره خبر داد .

توقف عملیات عمرانی طرح هتل قنات یزد از سوی میراث فرهنگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، فاطمه دانش یزدی با اعلام این خبر گفت: عملیات عمرانی اجرا شده در طرح هتل قنات مغایر با مفاد مجوز صادره از سوی میراث ‌فرهنگی استان بود که پس از گزارش و بازدید، عملیات ساخت و ساز در هتل قنات با حضور کارشناسان و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان متوقف شد .

    وی اجرای بالکن در ضلع جنوبی به صورت سقف تیرآهنی در دو طرف تالار در این طرح را خلاف مجوز صادره دانست و گفت: میراث ‌فرهنگی استان مخالفت خود را با هرگونه عملیات عمرانی غیرکارشناسی در این هتل پیش از این اعلام داشته است ولی متاسفانه مسئولان هتل قنات، بدون هماهنگی با معاونت میراث ‌فرهنگی این اداره کل اقدام به اجرای عملیات عمرانی غیرکارشناسی کرده‌اند .

    این مقام مسئول اذعان کرد: مجریان طرح هتل قنات موظف هستند تا در اسرع وقت رفع تخلف کرده و طبق مجوز صادره فعالیت خود را ادامه دهند و قبل از اجرای هرگونه عملیات خارج از مجوز، طرح اجرایی خود را برای تصمیم‌گیری به اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اعلام کنند .

    دانش یزدی در ادامه با بیان این که طرح هتل قنات در عرصه ثبتی بافت تاریخی شهر یزد قرار دارد، گفت: با این گونه اقدامات، مشکلات زیادی گریبان بافت تاریخی وسیع‌ترین شهر خشتی جهان را می‌گیرد و یکپارچگی بافت و زحمت‌هایی که در طول این سال‌ها برای جهانی شدن این شهر انجام شده است را از بین می‌برد .

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: مردم و مسئولین باید بدانند بافت تاریخی یزد در دنیا منحصر به‌ فرد است و شایسته است این بافت منسجم و دست نخورده بماند و در موارد لزوم با کسب مجوز از اداره کل میراث فرهنگی اقدامات مرمتی و اجرایی انجام شود .

    این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه برای هر نوع تخریب غیر قابل جبران، دخل و تصرف و برهم زدن یکپارچگی در محدوده بافت تاریخی از وظایف اصلی این اداره کل به حساب می‌آید و در این میان بحث ثبت جهانی این بافت تاریخی که سالهاست تلاش برای برطرف کردن مشکلات آن ادامه دارد، این وظیفه را پررنگ تر می‌سازد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو