مدیران خودروعصر اعتبار

احداث چهار مجموعه گردشگری و تفریحی در سواحل دریای عمان

عصر ساختمان- معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سیستان وبلوچستان از آغاز عملیات احداث شهرک گردشگری در سواحل تیس چابهار تا سه ماه آینده خبر داد.

احداث چهار مجموعه گردشگری و تفریحی در سواحل دریای عمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار، آریا نارویی با اشاره به احداث چهار مجموعه گردشگری- ساحلی در سواحل سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به نام گذاری امسال با عنوان گردشگری سیستان و بلوچستان احداث چهار مجموعه گردشگری در سواحل چابهار و کنارک در دستور قرار گرفت.

    وی افزود:این چهار کپ گردشگری - ساحلی در مجموع به مساحت هشت هکتار در سواحل درک ( دربخش زرآباد کنارک)، ساحل کنارک، ساحل چابهار و ساحل روستای رمین (در شرق چابهار) ساخته می شوند.

    معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان وبلوچستان از تمایل سرمایه گذاران برای احداث این مجموعه ها خبرداد وگفت: زیر ساخت این مجموعه های گردشگری تاپایان سال برای معرفی به سرمایه گذاران علاقه مند آماده می شود.

    نارویی درباره تمایل سرمایه گذار ایرانی مقیم امارات برای احداث یک شهرک گردشگری500 میلیون دلاری در روستای تیس منطقه آزاد چابهار نیز گفت: مجوز احداث این شهرک گردشگری در زمینی به مساحت پنج هکتار در کنار قلعه پرتقالی های روستای تیس بزودی از سوی سازمان میراث فرهنگی صادر می شود.

    به گفته وی با توجه به تمایل این سرمایه گذار، پروسه تخصیص زمین از سوی منطقه آزاد چابهار شروع شده وپیش بینی می شود عملیات احداث این شهرک تا سه ماه آینده آغاز شود.

    معاون سرمایه گذاری با اشاره به احداث بوم گردی های ساحلی در چابهار وکنارک گفت: در سال جاری مجوز احداث 15بوم گردی در سواحل سیستان وبلوچستان صادر شده است واین درحالی است که به سرمایه گذاران بوم گردی وام 100 میلیون تومانی با بهره چهار درصد از محل صندوق کارآفرینی امید اعطا می شود.

    چابهار وکنارک با دارا بودن بیش از 200 جاذبه گردشگری از جمله تالاب صورتی، منطقه گل افشان، کوه های مینیاتوری، درخت انجیر معابد، سواحل ماسه ای، صخره ای و مرجانی رمین ،تیس، زرآباد ودریا بزرگ چابهار، غارهای بان میسیتی و سواحل زیبای دریای عمان یکی از مناطق بکر ایران برای گردشگری ساحلی ودریایی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار