مدیران خودروعصر اعتبار

درخواست فرماندار شمیرانات از شورای شهر پنجم برای امتداد خط ۳ مترو به سمت تجریش

عصر ساختمان- فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به معضل ترافیکی شدید سطح این شهرستان بر لزوم امتداد خط ۳ مترو به سمت نیاوران و تجریش و اتصال آن به غرب و مرکز شهر تهران تاکید کرد.

درخواست فرماندار شمیرانات از شورای شهر پنجم برای امتداد خط ۳ مترو به سمت تجریش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عزت الله خانمحمدی گفت: در حال حاضر شهرستان شمیرانات با معضل ترافیکی شدیدی مواجه شده است؛ به لحاظ ساختار کالبدی در حوزه شهری شمیران و گردشی بودن شمیران و بخش‌های لواسان و رودبار قصران و عدم پاسخگویی محورهای مواصلاتی درون شهری شمیران و بین راهی بخش رودبار قصران شاهد ترافیک های پرحجم به ویژه در ایام تعطیلات هستیم. به طوریکه بر اساس آمار متقن کسب شده با پایش‌های تصویری شهرداری‌های اوشان، فشم و میگون و لواسان بالغ بر 300 هزار نفر در ایام تعطیلات وارد این شهرها می شوند.

    وی افزود: این در شرایطی است که در بخش حوزه شمیران نیز حدود 200 هزار نفر جمعیت از منظر گردشگری تردد دارند و با توجه به ظرفیت موجود در حوزه گردشگری همانند وجود بیش از 400 اثر تاریخی، فرهنگی، مذهبی و همچنین مواهب طبیعی این شهرستان می‌تواند بازدیدهای شهروندان از این حوزه را بیش از پیش افزایش دهد.

    وی با اشاره به جمعیت 560 هزار نفری ثابت این شهرستان تاکید کرد: در شرایط موجود وضعیت ترافیک این شهرستان بغرنج و دردآور است. بی تردید راهکار ما و مطالبه مردم، انتقال خط 3 مترو از شهرک قائم به مقابل کاخ نیاوران و امتداد به سمت تجریش و چهارراه پارک وی و اتصال به مرکز و غرب شهر تهران است.

    فرماندار شهرستان شمیرانات اتصال خط 3 مترو از سمت تجریش به غرب و مرکز تهران را راهکاری اجتناب ناپذیر برای حل معضل ترافیک شهرستان شمیرانات خواند و افزود: از نمایندگان شورای شهر تهران، ری و تجریش در پنجمین دوره درخواست می‌کنیم و انتظار داریم که در ادامه پروژه‌های قابل تبدیل توسعه مترو برای حل معضل ترافیکی شهرستان شمیرانات توسعه خط 3 مترو به سمت تجریش و اتصال به مرکز و غرب تهران را در دستور کار قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار