مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

هزینه ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای تملک املاک در حوزه مترو

عصر ساختمان- معاون حمل و نقل ترافیک شهر گفت: برای توسعه مترو در ۴ سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تملک املاک هزینه شده است.

هزینه ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای تملک املاک در حوزه مترو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مازیار حسینی معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران در سیصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص احداث متروی تهران اظهار داشت: بدون شک شورای چهارم شورایی ممتاز بود، چرا که به حوزه حمل و نقل ریلی توسط ویژه‌ای داشت.
    20 هزار میلیارد برای تملک املاک مرتبط با مترو

    وی با بیان اینکه در 4 سال 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه مترو برای تملک املاک هزینه کردیم، افزود: مجموعه مدیریت شهری با همکاران ما در مترو برای توسعه مترو هیچگونه کم‌کاری نکردند.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران با تأکید بر اینکه نتیجه تمام زحمات ما در سال‌های گذشته احداث 300 کیلومتر مترو در شهر تهران است، گفت: از سال‌های گذشته ساخت مترو در دستور کار شهرداری تهران بوده و خوشحالیم که امروزه در حوزه صنعت مترو شهر تهران در بین کلانشهر‌ها پیش‌قدم است.
    190 کیلومتر مترو زیر شهر تهران

    حسینی ادامه داد: هم اکنون 190 کلیومتر خط مترو زیر پای مسافران است، اگر چه خطوط ما در حوزه حمل و نقل ریلی بیشتر از این روند اعلام شده است.

    وی با بیان اینکه هم اکنون 115 ایستگاه در شهر تهران به مردم خدمات می‌دهند، تصریح کرد: بر اساس آمار‌های بدست آمده یک میلیون و 900 هزار نفر وارد خطوط مترو تهران می‌شوند اگر چه بیش از 3 میلیون سفر با مترو جا به جا می‌شوند.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران اضافه کرد: امسال با تکمیل خطوط در نیمه دوم سال افزایش سفر خواهیم داشت.

    حسینی با بیان اینکه مترو تهران هم اکنون جزء 10 مترو برتر دنیا است، یادآور شد: در افزایش ناوگان مترو می‌توانیم رتبه خود را میان 5 مترو برتر دنیا قرار دهیم.
    ادامه ساخت همزمان 100 کیلومتر مترو به صورت همزمان

    وی با بیان اینکه هم اکنون به صورت هم زمان 100 کیلومتر مترو در شهر تهران ساخته می‌شود، تأکید کرد: این مقیاس کار افتخار بزرگی برای مجموعه شهرداری تهران است، چرا که در هیچ کجا این حجم ساخت و ساز انجام نمی‌شود.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به کاهش سر فاصله قطارها در نیمه دوم سال جاری افزود: در آینده‌ای نزدیک سر فاصله خط 7 به 35 دقیقه کاهش می‌یابد و همچنین در نیمه دوم سال جاری به دلیل افزایش تقاضای سفر این خط به وضعیت نرمال می‌رسد.

    حسینی اضافه کرد: خط 8 مترو که از حرم امام خمینی (ره) آغاز می‌شود با 52 کیلومتر مساحت به شهر جدید پرند می‌رسد، اگر چه هم اکنون 35 کیلومتر این خط ساخته شده و در آینده‌ای نزدیک نیز ساخته می‌شود.

    وی با بیان اینکه خط 6 مترو تهران یکی از خطوط ویژه برای مترو محسوب می‌شود، تصریح کرد: این خط 36 کیلومتر مساحت و 32 ایستگاه دارد و در آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
    خط 4 مترو به جنت آباد می رسد

    معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران با تأکید بر اینکه به دنبال توسعه خط 4 و ایستگاه ارم سبز به سمت جنت‌آباد هستیم، گفت: با توسعه این خط می‌توانیم برخی از مشکلات موجود در این مطقه را حل کنیم، چرا که وجود مترو می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

    حسینی با بیان اینکه خط 7 مترو تهران از میدان بسیج تا میدان صنعت با 22 کیلومتر مساحت و 7 ایستگاه جزء خطوط مهم شهر است، افزود: اتفاقات زیادی در خط 7 مترو که یکی از سنگین ترین پروژه‌های عمرانی کشور بود رخ داد، چرا که این خط از زیر تمام خطوط مترو تهران عبور می‌کند و اگر چه از نظر پدافند غیر عامل این امر یک حسن برای این خط محسوب می‌شود.

    وی ادامه داد: این خط ویژگی خاص زیادی دارد به گونه‌ای که خطی است که از جنوبی‌ترین نقطه شرق تهران به سمت غرب از کاسه آبرفت تهران رد می‌شود و همین موضوع کار ما را بسیار سنگین کرده است.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهر با تأکید بر اینکه خط 7 ما از زیر خانه‌‌های با قدمت بالای 50 سال عبور می‌کند، افزود: هم اکنون مسافرگیری آموزشی این خط آغاز شده و امیدواریم به زودی به یک وضعیت نرمال برای مسافرگیری برسد.

    حسینی گفت: این خط از محل شهر آفتاب تا ایستگاه بین راهی واوان تا فرودگاه امام خمینی (ره) کشیده می‌شود، همچنین یکی از ویژگی‌های اصلی این خط وجود ایستگاه پرند است.

    وی با اشاره به معماری فرودگاه امام خمینی (ره) اذعان کرد: همیشه به معماری فرودگاه امام خمینی(ره) ایراداتی گرفته می‌شد که با اساتید معماری جلساتی برگزار شد تا معماری این ایستگاه شاخص شود.

    حسینی در ادامه افزود: یکی از مکان‌هایی که افراد خارجی اولین بار با آن در ایران برخورد می‌کنند همین ایستگاه امام خمینی (ره) است.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران همچنین بیان کرد: طراحی خط 8 بر خلاف اینکه سایر خطوط 60 کیلومتر در ساعت سرعت دارند، 120 کیلومتر بر ساعت است. به گونه‌ای که به سرعت حمل و نقل انجام می شود.

    وی با اشاره به ایستگاه شهر آفتاب تصریح کرد: ایستگاه شهر آفتاب 25 هزار متر مربع زیر بنا دارد.

    حسینی با بیان اینکه دستگاه‌های پله برقی برای خط 7 تهیه شده است، گفت: حدود 350 دستگاه پله برقی در خط 7 داریم اما در حال حاضر 54 دستگاه پله برقی را نصب کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو