مدیران خودروعصر اعتبار

احداث بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه در استان فارس

عصر ساختمان- مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در مدت چهار سال خدمت دولت یازدهم، افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰کیلومتر راه در این استان احداث شد و به بهره برداری رسید.

احداث بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه در استان فارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، فیروز تکاور  افزود: این راه ها شامل بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی است و علاوه بر این هم اینک یک هزار کیلومتر راه در بخش های مختلف استان فارس در دست احداث است.
    مدیرکل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: افتتاح مرکز توانبخشی شیراز با زیر بنای 100 هزار متر مربع، تهیه طرح جامع و تفضیلی در 70 شهر استان، تهیه سند تک برگ اراضی دولتی به نام دولت به مساحت پنج میلیون متر مربع و احداث و تکمیل 50 هزار واحد مسکن مهر در استان فارس از دیگر اقدامات انجام شده از سوی دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته است.
    تکاور اظهار کرد: همچنین در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) سال 93 شاهد بهره برداری از 165 کیلومتر راه اصلی و روستایی در قالب هشت طرح در این استان بودیم.
    مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: در دهه فجر سال 94 نیز 26 طرح ملی و استانی در حوزه راه های اصلی، فرعی و روستایی و در هفته دولت همان سال نیز 39 طرح شامل احداث راهدارخانه، رفع نقاط حادثه خیز، بهسازی و روکش آسفالت در استان به بهره برداری رسید.
    تکاور، اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن مهر در فارس را نیز قابل تامل دانست و گفت: سهم استان فارس برای احداث مسکن مهر 111 هزار و 16واحد بود که تاکنون 98 هزار و 392 واحد آن تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
    وی گفت: از کل واحدهای تکمیل شده مسکن مهر در فارس، 40 هزار و 804 واحد در دوره چهارساله دولت تدبیر و امید به اتمام رسیده و دولت یازدهم تاکنون 2 هزار و 330 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث و تکمیل واحدهای مسکن مهر پرداخت کرده است.
    تکاور بیان کرد: هنوز 12 هزار و 624 واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان نشده که با توجه به پیشرفت فیزیکی 85 درصدی این واحدها پیش بینی می شود که با تکمیل آنها تا شهریورماه 96 پرونده مسکن مهر در این استان بسته شود.
    مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به اهتمام ویژه دولت به ساخت پروژه آزاد راه شیراز - اصفهان به عنوان یکی از مهمترین پروژه های آزاد راهی کشور، افزود: این طرح تا سال 93 حدود 24 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که ظرف مدت کمتر از 2 سال این میزان به 55 درصد رسید.
    وی گفت: از کل اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی این طرح که در هفت قطعه در حال احداث است، تاکنون یک هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.
    تکاور اضافه کرد: هم اینک با توجه به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در زمینه احداث بزرگراه و راه اصلی در استان فارس، مشکلات بسیار محدودی داریم و در بخش راه های فرعی و روستایی هم اقدامات عمرانی خوبی در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار