مدیران خودروعصر اعتبار

یک مدرس دانشگاه:

جایگاه علمی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ارتقا یابد

عصر ساختمان- مدرس مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود خراسان رضوی گفت: جایگاه علمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید این جایگاه علمی ارتقا پیدا کند.

جایگاه علمی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ارتقا یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سید مسعود منتجبی اظهار کرد: با وجود اینکه این موضوع که مسوولان متخصصی در این حوزه فعالیت دارند اما با این حال افرادی که می‌خواهند در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت کند باید آگاهی و تخصص لازم را در این زمینه داشته باشند و نیازمند یک نگاه علمی، دقیق و همه جانبه هستند.


    وی در خصوص بحث تخصص‌گرایی در این سازمان، عنوان کرد: ما حتی تا چند ماه اخیر نقشه راه و طرح جامع گردشگری استان که موضوعی تخصصی است را نداشتیم.

    منتجبی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با دیپلماسی مناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی ما شاهد رشد فزاینده ورود گردشگران اروپایی به ایران بودیم و این اتفاق خوب با پافشاری دولت در حوزه جذب گردشگران خارجی رخ داد.

    مدرس مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود خراسان رضوی ادامه داد: صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است و برای موفقیت این صنعت فرابخشی، ضروری است که حوزه‌ها و بخش‌های مختلف در این زمینه باهم همکاری و تعامل کنند تا بتوانیم در تامین زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های اساسی گردشگران و زائران موفق شویم.

    وی تصریح کرد: همچنین نقش شهرداری، وزارت کشور، وزارت بهداشت نیز در این زمینه می‌تواند تاثیرگذار باشد، چرا که همکاری همه این‌ دستگاه‌ها در کنار یکدیگر اهمیت زیادی دارد که البته معتقدم این همراهی هنوز در بدنه حوزه‌های گردشگری تثبیت نشده است.

    منتجبی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز به برقراری تعامل و هماهنگی‌ لازم در تمام سازمان‌ها و حوزه‌های گردشگری دست نیافتیم، افزود: برای این مساله در بدنه دولت و در سطح ملی و استانی باید به دنبال یک راهکار بود و به این شکل کمک کنیم تا موانع داخلی به حداقل برسد یا به طور کلی برطرف شود.

    مدرس مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود خراسان رضوی اظهار کرد: با وجود اینکه اهمیت موضوع توسعه گردشگری درک شده است اما اجرای آن دارای اهمیت بسیار است و این موضوع به ویژه با سیستم فعال جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و معتقدم که دولت توان بیشتری در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران داشته باشد.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین درخواست بخش خصوصی مبنی بر کاهش تصدی گری دولت و همچنین واگذاری امور به این بخش بسیار حائز اهمیت است که اگر این رویدادها در حوزه گردشگری رخ دهد قطعا دوره درخشانی را در پیش رو خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو