مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت مترو تهران:

ظرفیت بومی سازی واگن‌های مترو به ۸۵ درصد می‌رسد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت مترو گفت: در آینده نزدیک با افزایش ظرفیت شرکت واگن سازی تهران ظرفیت بومی سازی واگن‌های تولید داخلی مترو به مرز ۸۵ درصد می‌رسد.

ظرفیت بومی سازی واگن‌های مترو به ۸۵ درصد می‌رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، هابیل درویش در حاشیه بازدید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شرکت واگن سازی تهران با بیان این مطلب افزود: شرکت پاگن سازی مترو یکی از فعال ترین شرکت‌های تولید کننده واگن در کشور است که باید ظرفیت‌های آن به خوبی معرفی شود.
    وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی برای توسعه صنعت مترو در کشور شده است و ما در تهران به سمت بومی سازی کامل این صنعت در کشور هستیم.
    مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه هم اکنون 45 درصد از واگن‌های مترو بومی سازی شده است، یادآور شد: هدف گذاری نهایی ما این است که این ظرفیت را بیشتر کنیم.
    وی با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت ساخت 100 درصدی واگن‌های مترو در داخل کشور وجود دارد بیان کرد:کارخانه‌های زیادی در سال‌های اخیر در کشور در زمینه ساخت واگن راه اندازی شده‌اند که بیشتر آنها تعطیل شده‌اند و در پرداخت حقوق کارگران با مشکل روبه رو هستند اما شرکت واگن سازی تهران تنها شرکتی است که همچنان فعال است.
    درویشی با بیان اینکه امکان افزایش ظرفیت تولید واگن در این شرکت تا سه برابر وجود دارد؛ گفت: کلانشهرهای کشور نیز به جای ورود واگن از خارج از کشور می‌توانند با هزینه کمتر واگن‌های مورد نیاز خود را از این شرکت تهیه کنند.
    به گفته وی؛ در حال حاضر دو رام قطار مترو برای کلانشهر کرج و 20 رام قطار مترو برای خط 2 مترو مشهد توسط شرکت واگن سازی تهران تهیه شده است و شهرداری اهواز نیز برای تامین واگن‌های مورد نیاز خود با شرکت واگن سازی تهران وارد مذاکره شده است.
    وی با اشاره به نگاه سیاسی دولت‌های پیشین و کنونی به مجموعه مدیرین شهری تهران تاکید کرد: ما عنوز نتوانسته‌ایم مسئولان دولتی را متوجه این مساله کنیم که شرکت واگن سازی تهران جزء منابع ملی است و می تواند تمام نیازهای کشور را رفع کند.
    مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه 2000 شرکت تولید کننده قطعات واگن فعالیت می‌کند؛ تاکید کرد: با استفاده از این ظرفیت می‌توان 85 درصد از واگن‌های تولیدی را بومی سازی کرد.
    وی با اشاره به افزایش ظرفیت شرکت واگن سازی مترو افزود: بر این اساس قرار است تا 40 هکتار از زمین های متعلق به شرکت مترو در اختیار این کارخانه برای افزایش خطوط تولید قرار گیرد.
    درویشی اورهال کردن قطارهای مترو را یکی دیگر از نیازهای این صنعت دانست و ادامه داد: اورهال کردن قطارهای کترو به مانند ساخت مجدد آن است. در این بخش تمام تجهیزات واگن‌های مترو از بدنه جدا و بعد از تعمیر دوباره متصل می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار