مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرسازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول خبرداد:

مرمت و بهسازی خانه تاریخی سهرابی دزفول در حال انجام است

عصر ساختمان- مدیرسازمان نوسازی و بهسازی دزفول از آغاز اجرای پروژه مرمت و بهسازی خانه تاریخی سهرابی دزفول و اجرای فرش کف در بافت قدیم خبرداد.

مرمت و بهسازی خانه تاریخی سهرابی دزفول در حال انجام است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر,مسعود شامدیل  در خصوص برخی از پروژه های در حال اجرای سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول اظهار کرد: پروژه اجرای فرش کف بافت قدیم در بافت فرسوده شهرستان دزفول در حال انجام است که اعتبار300 میلیون تومانی این پروژه  ازسوی ستاد بازآفرینی شهری برای ساماندهی کوچه های بافت قدیم به شهرداری دزفول اختصاص داده شده است.

    وی افزود: این پروژه تحت نظارت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول به مساحت چهار هزار و 600 متر از ابتدای کوچه خسروی تا مسجد سیاه پوشان است.

    مدیرسازمان نوسازی و بهسازی دزفول این پروژه را شامل انجام زیرساخت های این منطقه ازجمله لوله گذاری برای دفع آب های سطحی، فاضلاب و فرش کف کوچه ها عنوان کرد.

    شامدیل، مرمت و بهسازی خانه تاریخی سهرابی را دیگر پروژه در حال اجرای نوسازی دزفول برشمرد و افزود: این بنا متعلق به خان محله سیاهپوشان به نام جعفرخان سهرابی است که دلیل نامگذاری این بنا همین نیز همین است.

    وی تصریح کرد: با توجه به کتیبه های موجود در این بنا تاریخ ساخت آن به سال 1339 هجری قمری و تاریخ یکی از دوره های مرمتی آن به سال 1341 بر می گردد. بنای مورد نظر دارای دو طبقه و حدود 1244/64 متر مساحت است.

    مدیرسازمان نوسازی و بهسازی دزفول بابیان اینکه مرمت و بهسازی خانه تاریخی سهرابی ازسوی شهرداری دزفول  به سازمان نوسازی واگذار شد، گفت: موارد اجرا شده در این بنای تاریخی توسط این سازمان شامل اجرای طاق و تویزه، دیوارچینی، مرمت، آجر فرش کف، بندکشی و غیره است.

    شامدیل یادآورشد : این بنا ظرفیت بسیار بالایی برای کاربری های مختلف فرهنگی و اقتصادی نظیر ساخت نگارخانه سنتی و یا رستوران سنتی دارد.

    به گزارش خبرنگار مهر، موقعیت مناسب مکانی بنای خانه تاریخی محسنی و قرار گرفتن در مجموعه‌ای شامل بقعه، مدرسه، مسجد و حمام شاه رکن الدین و خانه‌های تاریخی چون مهدوی، مجاهد، نفیسی، خانه و ساباط غفاری، گلچین و نیلساز، توجه به این میراث گرانقدر را دارای اهمیت بالایی کرده است.

    خانه تاریخی محسنی در خیابان طالقانی کوچه شهید دیانتی و در مرکز محله شاه رکن الدین واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو