مدیران خودروعصر اعتبار

اعضای مجمع شهرهای جاده ابریشم در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند

عصر ساختمان- رییس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم گفت: حدود ۱۰۰ عضو ایرانی و خارجی مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در زمینه اقتصاد، فرهنگ و گردشگری فعالیت خواهند کرد.

اعضای مجمع شهرهای جاده ابریشم در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، مسعود نصرتی شهردار قزوین و رییس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم درباره عملکرد این مجمع تا به امروز  گفت: وقتی اجلاس شهرهای جاده ابریشم در قزوین برگزار شد در حقیقت یک قدم بسیار بزرگ رو به جلو برداشتیم. در چین یک اتحادیه همبستگی راه‌های آبی و خاکی جاده ابریشم شکل گرفته بود که ما جزو هیات موسس آن بودیم و کشور چین رهبری برنامه جاده ابریشم را انجام می داد. 11 شهر از 11 کشور هیات موسس بودند و ما هم از ایران و شهر قزوین جزو آن جایگاه بودیم اما تابع کشور چین. کاری که ما در ایران کردیم این بود که با همراهی سازمان ملل و پیام دبیرکل و موافقت قائم مقام دبیرکل، در اجلاس قزوین موفق شدیم که مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم را تاسیس کنیم.

    رییس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم ادامه داد: مجمع در ایران با موافقت سازمان ملل تاسیس شد و الان حدود صد عضو ایرانی و خارجی دارد تا در زمینه اقتصاد، فرهنگ و گردشگری فعالیت کند و جدا از شهرها و هفت منطقه آزاد تجاری؛ سازمان اقتصاد و دارایی، سازمان میراث فرهنگی و... نیز با ما کاملا همراهی دارند. در اساسنامه‌ای که در آن اجلاس اعلام کردیم این نکته آمده بود که باید توسعه پایدار شهرها را دنبال کنیم. این اساسنامه با رفت و برگشت‌های زیاد تهیه، تصویب و ابلاغ شد و در آن اساسنامه شرایط تاسیس صندوق جاده ابریشم را بیان کردیم البته این صندوق در اتحادیه چین وجود دارد و چون ما عضو آن صندوق هستیم از حمایت‌های آن بهره می‌بریم.

    نصرتی بیان کرد: یک صندوق جداگانه هم در برنامه قرار گرفته که جزو دستورکارهای ششمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی جاده ابریشم است و شیوه‌های تاسیس و سهامداری آن و حمایت‌های بانک جاده ابریشم و صندوق جاده ابریشم و صندوقی که ما در حوزه بین‌الملل تاسیس می‌کنیم در این برنامه مطرح خواهد شد.

    وی افزود: صندوقی که ایران متولی آن است تاسیس خواهد شد ولی بر این باوریم که هنوز از ظرفیت صندوق جاده ابریشم چین استفاده نشده است. اما ارتباط حوزه گردشگری بین چرخه شهرهای ایرانی و شهرهای عضو  در کشورهای حوزه شرق چین تا غرب اروپا مهیا شده است. مصوبات بسیار خوبی داشتیم. اینکه مناطق آزاد تجاری، شهرهای ایرانی چه همراهی‌هایی کنند و ارتباط حوزه گرشگری و معرفی‌ها چطور اشتراک گذاری شود جزو مصوبات بوده که روی سایت این مجمع قرار گرفته است.

    نصرتی بیان کرد: ما در سال چهار جلسه داخلی و یک جلسه بین‌المللی داریم که جلسه بین‌المللی امسال در ایتالیا برگزار می‌شود. به نظرم در آینده می‌توانیم بهره‌برداری خوبی از مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم کنیم. در ایران نیز متولی اصلی این برنامه همین مجمع است و اتحاد خوبی نیز برقرار شده است. به رغم اینکه از عمر این مجمع حدود ده ماه گذشته است اما یک کار چندین ساله را پیش برده است. اینکه شهرهای ایرانی و خارجی اعتماد کرده اند نشان می دهد شروع خوبی داشته‌ایم اما اینکه چقدر می‌شود از این اتحاد بهره‌برداری کرد به این برمی‌گردد که شهرهای دیگر چقدر می خواهند از این ظرفیت استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو