مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن انبوه سازان تهران :

صنعتی سازی مسکن به نوعی متوقف شد

عصر ساختمان- رئیس انجمن انبوه سازان تهران با بیان اینکه صنعتی سازی در زمانی که مسکن مهر آغاز شد حدود ۲ تا ۳ درصد بود و سپس به ۲۰ درصد رسید و تا زمانی که مسکن اجتماعی آغاز نشود می توان گفت به نوعی متوقف شده ، اظهار داشت: فعلا افزایش قیمت مسکن مهر نداریم.

صنعتی سازی مسکن به نوعی متوقف شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، ایرج رهبر در پاسخ به این سئوال که گفته می شود انبوه سازان که حدود 10 هزار واحد مسکن مهر در پردیس در حال ساخت دارند بعد از افزایش سقف وام مسکن مهر به 40 میلیون تومان درخواست افزایش قیمت مسکن مهر را کرده و به نوعی معترض به قیمت های کنونی هستند گفت:فعلا بر اساس دستورالعمل های سه گانه وزارت راه و شهرسازی قیمت مسکن مهر محاسبه می شود و فعلا در ساخت افزایش قیمت نداریم.

    * متقاضیان مسکن مهر نباید  آماده سازی هزینه بپردازند

    رهبر تاکید کرد: هزینه آماده سازی هر واحد مسکن مهر 17 میلیون تومان است اما اعتقاد ما این است که متقاضیان مسکن مهر برای آماده سازی نباید هزینه بدهند چراکه زمین های مسکن مهر اجاره 99 ساله است.

    وی تاکید کرد:اشکالی در دولت دهم به وجود آمد و پولی از حساب متقاضیان برای آماده سازی واحدهای مسکن مهر هزینه شد که قرار شد برگردانده شود و باز هم تاکید می کنم که در مسکن مهر فقط باید هزینه محوطه سازی را از متقاضیان دریافت کنند.

    رئیس انجمن انبوه سازان تهران در پاسخ به این سئوال که یکی از برنامه هایی که در این سالها در بخش مسکن پیگیری می شد صنعتی سازی و دور شدن از سنتی سازی بود آیا صنعتی سازی موفق عمل کرده است گفت:انبوه سازان با ماشین آلات دهه 90 صنعتی سازی را شروع کردند و بنا به توصیه وزیر وقت راه و شهرسازی یک کنسرسیوم متشکل از چند پیمانکار زیرمجموعه شرکت توسعه شهرسازی ایران برای ساخت 10 هزار واحد مسکن مهر در شهر پردیس ایجاد شد.

    وی ادامه داد: یکی از اهداف تاسیس این شرکت افزایش پتانسیل شرکت های ساختمانی و از همه مهم تر صنعتی سازی مسکن و رواج آن بود بنابراین پروژه 10 هزار واحدی مسکن مهر پردیس ظرفیتی بود که می توانستیم صنعتی سازی را در آن پیاده کنیم.

    رهبر خاطر نشان کرد: بر این اساس شرکت های سازنده کنسرسیوم آمدند برای هر 500 واحد حدود 3 میلیارد تومان تجهیزات صنعتی سازی از جمله قالب و ماشین آلات خریداری کردند و این اقدام به این امید صورت گرفت که سازندگان ایرانی در آینده مانند کشور ترکیه صنعتی سازی را در کشور گسترش دهند.

    وی ادامه داد:متاسفانه در این مسیر به مشکل خوردیم و صنعتی سازی ادامه نیافت.

    رئیس انجمن انبوه سازان تهران تصریح کرد: اهداف انبوه سازان این بود که مقدمات صدور خدمات فنی و مهندسی در کشور فراهم شود و پروسه صنعتی سازی به امید صدور سالانه 25 میلیارد دلار خدمات فنی مهندسی کلید خورد اما متاسفانه در دولت یازدهم با تمام تلاش های صورت گرفته صادرات خدمات فنی مهندسی حداکثر به 2.5 میلیارد دلار رسید.

    وی گفت:صنعتی سازی قبل از طرح مسکن مهر از حدود 2 تا 3 درصد به حدود 20 درصد رسید اما به نظر می رسد، تا حدودی متوقف شده است.

    رهبر به ساخت 10 هزار واحد مسکن مهر در شهر پردیس توسط انبوه سازان اشاره کرد و گفت:شرکتهای ایرانی به لحاظ درصد استفاده از میلگرد، بتن و تجهیزات داخلی به مراتب بهتر از شرکت ترکیه ای عمل کرده اند و این در حالیست که همان شرکت خارجی ماشین آلات خود را با معافیت های گمرکی وارد ایران کرد اما انبوه سازان به دلیل اعمال تحریم ها با ماشین آلات سال 90 فعالیت کرده و با قیمت بالاتر کار کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار