مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل راه‌آهن خبر داد:

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان‌-تهران تا ۴۰ ماه آینده

ریل ملی‌ تا ۳ ماه دیگر هم آماده نمی‌شود

عصر ساختمان:مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه ال‌سی قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران عملیاتی شد، از تکمیل پروژه تا ۴۰ ماه آینده خبر داد و گفت: شرکت‌های ریلی بسته به تخفیف‌هایی که در بلیت‌ قطار در ایام کم‌تردد اعمال می‌کنند، می‌توانند در ایام نوروز افزایش قیمتی داشته باشند.

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان‌-تهران تا ۴۰ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، محسن پورسیدآقایی امروز در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد قطار حومه‌ای اصفهان - نجف آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ رفع تحریم‌ها توانایی دولت را در تأمین مالی ارتقا می‌دهد و از این پس کشور با فاینانس‌های کشورهای خارجی مواجه خواهد شد.

    وی ادامه داد: در این راستا روز جمعه هفته جاری رئیس‌جمهور کشور چین به ایران می‌آید و چندین پروژه بزرگ ریلی با فاینانس چین و تضمین دولت، انعقاد قرارداد می‌شود.

    * راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران تا 40 ماه آینده

    مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران تأمین فاینانس شد و ال‌سی آن عملیاتی شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه تا 40 ماه دیگر راه‌‌اندازی می‌شود.

    * اختصاص سه حکم از احکام برنامه به توسعه ریلی

    مدیرعامل راه‌آهن گفت: طبق ماده 70 قانون مقررات مالی دولت، 20 درصد قیمت گازوئیل به جاده و ریل اختصاص می‌یابد که این موضوع در سال 94 محقق نشد.

    پورسیدآقایی گفت: طبق پیگیری‌های معاون اول رئیس‌جمهو و رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی کشور، اختصاص سهم 20 درصدی از قیمت گازوئیل به جاده و ریل در سال 95 اجرایی می‌شود.

    مدیرعامل راه‌آهن افزود: همچنین با تأکید رئیس‌جمهور در ماده 13 قانون برنامه سه حکم مرتبط با توسعه ریلی ‌داریم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی محوریت این احکام را‌ تشریح کرد و گفت: توسعه حمل و نقل حومه و ایجاد سازمان حمل و نقل حومه در دستور کار قرار گرفته است.

    وی افزود:‌ کمک به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و معافیت از مالیات و حذف مالیات بر ارزش افزوده در این صنعت برای سرمایه‌گذار، از مزایای این احکام در قانون برنامه است.

    * نرخ‌گذاری بلیت قطارها طبق مصوبه راه‌آهن و درخواست شرکت‌های ریلی

    پورسید آقایی درباره قیمت بلیت قطار همچنین اظهار داشت: در اطلاعیه رسمی راه‌آهن، چندی پیش درباره افزایش قیمت قطار که متوسط 8 درصد است اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

    وی بیان کرد: شرکت‌های ریلی بر اساس مصوبه مجاز هستند، نرخ‌ها را اعمال کنند، برخی شرکت‌ها در ایام کم تردد نرخ‌های پایین‌تر از قیمت‌های مصوب را اعمال می‌کنند و تا سقف 30 درصد بسته به تخفیفاتی که اعمال می‌کنند، اجازه افزایش قیمت دارند.

    پورسیدآقایی با بیان اینکه اختیار قیمت‌ها در دست شرکت‌های ریلی است، گفت: ‌بر اساس مجوز و موافقت راه‌آهن شرکت‌ها می‌توانند در طول سال در نرخ‌ها تخفیفاتی اعمال کنند.

    *ریل ملی‌ تا سه ماه آینده هم آماده نمی‌شود

    مدیرعامل راه‌آهن درباره پروژه ریل ملی گفت: در حال حاضر پروژه احداث ریل ملی 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حداقل تا سه ماه آینده هم تکمیل نخواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار