مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی :

مشارکت روسیه در ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر راه‌آهن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار

عصر ساختمان:معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی از تفاهم با روسیه برای مشارکت در ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر راه‌آهن با اعتباری معادل ۵۰۰ میلیون دلار و خرید ریل به طول ۱۰۰ متر برای اولین بار در کشور خبر داد.

مشارکت روسیه در ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر راه‌آهن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌‌ونقل کشور، معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی از تفاهم با روسیه برای مشارکت در ساخت 1000 کیلومتر راه‌آهن با اعتباری معادل 500 میلیون دلار و خرید ریل به طول 100 متر برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: در آستانه برداشته شدن تحریم‌ها با سفر به روسیه مذاکراتی برای تامین ریل و جذب منابع مالی برای پروژه ها صورت گرفت که با توجه به نزدیک شدن فرجام برجام، تمایل و رغبت شرکت‌های روسی برای مشارکت در زیرساخت‌های حمل و نقل ایران بسیار مشهود بود.

    هیاتی از این شرکت به ریاست معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی اواخر هفته گذشته به مسکو سفر کردند تا در رابطه با تامین ریل مورد نیاز طرح‌های در دست اجرا و جذب منابع مالی برای پروژه‌های ریلی مذاکره کنند.

    علی نورزاد تاثیرات برداشته شدن تحریم‌ها در رویکرد شرکت‌های روسی برای همکاری با ایران را بسیار مشهود دانست و گفت: علاقمندی روس‌ها برای مشارکت در زیرساخت‌های حمل‌و نقل ایران در دوران پساتحریم بسیار زیاد بود تا حدی که تفاهمات اولیه برای مشارکت در 1000 کیلومتر راه آهن با اعتباری معادل 500 میلیون دلار صورت پذیرفت.

    معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی افزود: یک شرکت سرمایه‌گذاری روسی به همراه یکی از بانک‌های روسیه نیز ابراز علاقمندی کردند تا در تامین مالی طرح احداث راه آهن میانه-تبریز به طول 200 کیلومتر دو خطه و با مبلغی معادل 274 میلیون یورو مشارکت کنند که مذاکراتی نیز در این رابطه انجام گرفت.

    نورزاد شناسایی شرکت‌های معتبر تولید کننده ریل و دستیابی به راهکاری برای انعقاد قرارداد مستقیم با کارخانه و تامین ریل با قیمت مناسبت‌تر را از دیگر دستاوردهای این سفر اعلام کرد و اظهار داشت: تا کنون قرارداد خرید حدود 43 هزار تن ریل به ارزش بیش از 30 میلیون یورو توسط پیمانکاران اجرایی طرف قرارداد شرکت با کارخانه منعقد شده که از این میزان 17 هزار و 300 تن تحویل و تسریع در تحویل مابقی این میزان در این سفر پیگیری شد.

    وی اضافه کرد: همچنین در این سفر مذاکرات برای خرید ریل طویل 100 متری صورت پذیرفت تا خطوط راه‌آهن در کشور برای اولین بار با ریل‌های طویل انجام شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه ادامه داد: ابراز تمایل شرکت‌های مختلف خارجی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در زیرساخت‌های حمل‌ونقل در دوران پساتحریم امری قابل پیش‌بینی است که تا‌کنون نیز با نزدیک شدن به روز اجرای برجام، هیئت‌های بسیاری از آنها با حضور در شرکت ساخت‌و‌توسعه پیشنهادات خود را مطرح کرده‌اند و این مسئله سبب شده تا ما دارای حق انتخاب باشیم و در یک فضای رقابتی با دقت نظر بیشتر و با در نظرگرفتن منافع کشور بهترین ها را انتخاب کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو