مدیران خودروعصر اعتبار

در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح‌ شد:

ای.تی.آرها حمل و نقل در فرودگاه‌های کوچک را به صرفه کرده است

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی انعقاد قراردادها برای خرید هواپیما بدون دلال و واسطه را از موفقیت‌های دولت دانست و بااشاره به پرواز ای.تی.آرها در فرودگاههای کم‌برخوردار، گفت: اکنون حمل و نقل در فرودگاههای کوچک به صرفه شده است درحالی که هواپیماهای بزرگ پروازها در فرودگاههای کوچک را غیراقتصادی کرده بود.

ای.تی.آرها حمل و نقل در فرودگاه‌های کوچک را به صرفه کرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر خود به فرانسه که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات و مسئولان سازمان هواپیماهایی کشوری انجام گرفت، گفت: در این سفر ضمن بازدید از نمایشگاه هوایی پاریس بازدیدی از کارخانه‌جات ساخت هواپیمای ایرباس وای.تی.آر داشتیم و مذاکراتی هم با شرکت‌های هواپیماساز ایرباس و بوئینگ در خصوص تحویل سایر ناوگان سفارش داده‌شده انجام گرفت.

    احیای جایگاه حمل و نقل هوایی ایران ارزنده است

    وی ادامه داد:به عنوان یک کارشناس که عضو کمیسیون عمران مجلس نیز است اقدامات دولت و وزارت راه و شهرسازی را در جهت احیای جایگاه حمل و نقل هوایی ایران هم در منطقه و هم در صحنه بین‌المللی به عنوان یک کار ارزنده محسوب می‌کنم.

    نماینده مردم دشتی و تنگستان یه انتقادات برخی نمایندگان مجلس در خصوص غیر شفاف بودن خریدهای هوایی اشاره و ادامه داد:خریدهای هوایی براساس قراردادهای بین‌المللی و طی تشریفات قانونی انجام می‌شود که انقدر این قراردادها شفاف بوده است که دستگاه‌های نطارتی و دیوان محاسبات تاکنون روی این خریدها ایراد و اشکالی وارد نکرده اند.

    وی ادامه داد:نمایندگان محترم اگر در این خصوص ابهامی دارند بهتر است از طریق نهادهای نظارتی مثل کمیسیون اصل 90 یا دیوان محاسبات که بازوی نظارتی مجلس است پیگیری کنند؛از اینکه به صورت فردی از طریق سوال بخواهند ابهام ایجاد کنند و هم خودشان و هم نمایندگان دیگر را دچار تشویش کنند باید اجنتاب کنند.

    گزارش دستگاههای نظارتی باید برای نمایندگان فصل الخطاب باشد

    به گفته‌ی شهریاری کمیسیون اصل 90 و هم‌چنین دیوان محاسبات صاحب ابزار لازم برای کنترل قرادادهایی دراین سطح هستند و نمایندگانی که حساس هستند می‌توانند از طریق مکاتبه با کمیسیون اصل 90 یا حتی سازمان بازرسی پاسخ بخواهند.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:گزارش دستگاههای نظارتی باید برای نمایندگان فصل‌الخطاب باشد.

    وی انعقاد قراردادها برای خرید هواپیما بدون دلال و واسطه را از موفقیت‌های دولت دانست و گفت: خریدهای هوایی به صورت مستقیم و قانومند است و این سوالات ایجاد یک نوع ابهام و صرف وقت مجلس و دولت است.

    شهریاری با اشاره به بازدید خود از خط تولید ای.تی.آرها گفت:هواپیمای ای.تی.آر بیشترین کاربرد را در داخل کشور دارد. برای کشور پهناوری مثل ایران که هم می‌خواهد در پروازهای قاره‌ای سهم داشته باشد و هم جابجایی مسافر در داخل کشور را برعهده بگیرد در عین اینکه به هواپیماهای پهن پیکر نیازمند است باید در سبد خرید خود از مدل هواپیماهای کوچک و ملخی هم استفاده می‌کرد.

    حمل و نقل در فرودگاههای کوچک با استفاده از ای.تی.آرها به صرفه شده است

    وی به کارکرد اقتصادی هواپیماهای کوچک اشاره کرد و گفت:گاهی پروازهای داخلی به نیم ساعت از مبدا تا مقصد می‌رسد که تنها با ای. تی ارها که هزینه‌های ناوبری، پرسنلی و سوخت کمتری دارد امکان پذیر است.ضمن اینکه اکنون حمل و نقل در فرودگاههای کوچک به صرفه شده است درحالی که هواپیمای بزرگ پروازها در فرودگاههای کوچک را غیراقتصادی کرده بود.

    نماینده مردم دشتی و تنگستان در پاسخ به منتقدان خرید هواپیما نیز گفت:اینکه عده‌ای می‌گویند سرمایه گذاری دولت در حمل ونقل هوایی شامل همه مردم نخواهد شد غلط است.در زمنیه حمل و نقل باید همه‌ی گزینه‌ها در مقابل مشتری باشد.

    وی گفت:ما نمی توانیم این اختیار را از مسافر بگیریم.باید مدهای مختلف حمل و نقلی را در اختیار مشتری قرار دهیم و اوست که در نهایت انتخاب می‌کند با کدام وسیله‌ی نقلیه به سفر رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار