مدیران خودروعصر اعتبار

معاون پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور:

هر روز یک زلزله ۳ ریشتر به بالا در کشور اتفاق می‌افتد

عصر ساختمان- معاون پیشگیری و پیش‌بینی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ایران یکی از ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیا است و در ۹۰ درصد پهنه سرزمینی کشورمان خطر زلزله وجود دارد به گونه‌ای که روزانه یک زلزله سه ریشتر به بالا اتفاق می‌افتد.

هر روز یک زلزله ۳ ریشتر به بالا در کشور اتفاق می‌افتد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، بهنام سعیدی از برنامه ریزی آموزش مدیریت بحران برای 31 استان کشور خبر داد و گفت: توجه به آموزش مردم و مسئولان اولین مرحله در کاهش آثار مخرب حوادث است که آمادگی برای کاهش این آثار باید همراه با انسجام و تعامل باشد تا موثر واقع شود.

    وی ایران را یکی از 10 کشور حادثه خیز دنیا دانست و افزود: در 90 درصد پهنه سرزمینی کشورمان خطر زلزله وجود دارد به گونه ای که روزانه یک زلزله سه ریشتر به بالا اتفاق می افتد.

    سعیدی به تلفات زلزله بم اشاره کرد و گفت: این زلزله 28 هزار نفر کشته، 19 هزار مجروح، 51 هزار تخریب واحد مسکونی و تجاری، 9 هزار زن بی سرپرست، هشت هزار معلول برجای گذاشت؛ ضمن اینکه 6 هزار نفر نیز همزمان پدر و مادر خودشان را از دست دادند و خسارت های روحی به وجود آمد که شاید تا کنون جبران نشده باشد.

    وی با بیان اینکه 250 هزار نفر از مردم استان یزد آموزش های لازم مدیریت بحران را دیده اند، گفت: امیدواریم کرمانشاه دومین استان کشور برای آموزش مردمی مدیریت بحران باشد.

    وی همچنین تاکید کرد: امروز دنیا مسیر خود را در مقابله با بحران تغییر داده است و به مراحلی مانند پیش بینی، آمادگی ، مقابله و بازتوانی رسیده است و در مجموع باید به سه مرحله قبل از بحران، حین و بعد از بحران توجه شود.

    معاون پیشگیری و پیش بینی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه علم مدیریت بحران را علمی کاربردی عنوان کرد که با استفاده از تجارب گذشته ، تجزیه و تحلیل آنها و نیز استفاده از علم و فناوری و ابزار و امکانات به دنبال پیش بینی و سپس پیشگیری از حوادث است.

    سعیدی پیش بینی بسیاری از مخاطرات طبیعی را ممکن دانست و گفت: تنها پیش بینی زلزله ممکن نیست که در آنجا نیز باید مانند کشور ژاپن بتوانیم آثار مخرب را به حداقل برسانیم.

    وی توجه به زیرساخت ها را شرط دوم آمادگی برای بحران دانست و گفت: آیا زیرساخت های ما مانند صنعت ساختمان سازی مناسب مقابله با حوادث طبیعی هستند؟

    این مقام مسئول آمادگی و هوشیاری مردم را سومین عامل در کاهش آثار مخرب بحران بیان کرد و افزود: اگر در مدیریت بحران مردم پای کار بیایند می بینیم که زلزله خیلی خطر ندارد، سیل مخرب نیست و حوادث طبیعی قابل کنترل هستند.

    وی چابکی ، قاطعیت و تصمیم سازی در مواقع بحران و نیز دلسوز بودن را ویژگی های اصلی یک مدیر بحران عنوان و تاکید کرد: در زمان بحران باید به رسوم و سنن مردم احترام گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار