مدیران خودروعصر اعتبار

معاون رییس جمهور:

کاشان با خانه‌های تاریخی، قطب گردشگری می‌شود

عصر ساختمان- رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ثبت هر اثر در فهرست میراث جهانی باید واجد ضوابط و معیارهای یونسکو باشد.

کاشان با خانه‌های تاریخی، قطب گردشگری می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  زهرا احمدی پور در دیدار از آثار تاریخی کاشان اظهار کرد: ثبت یک شهر با فضای زنده و قابل سکونت، ویژه است و زمان زیادی به طول انجامید تا بتوانیم ویژگی‌ها و توانمندی‌های یزد را معرفی و نظر یونسکو را جلب  کنیم و در حال حاضر شهر دیگری را برای ثبت در دستور کار نداریم.

    وی افزود: می‌توانیم در فهرست موقت یونسکو 10 درخواست ثبت داشته باشیم که امکان تمدید آن نیز وجود دارد و پرونده‌های زیادی از جمله اورامان، محور شهر ساسانی، جنگل‌های ارسباران به فراخور ارزیابی یونسکو در فهرست ثبت قرار گرفته است.

    معاون رییس جمهور ادامه داد: کاشان با مجموعه خانه‌های تاریخی و میراث فرهنگی خاص مثل تپه سیلک و شهر زیرزمینی نوش‌آباد، مجموعه منحصر به فردی است که این شهر را متمایز می‌کند.

    وی افزود: حفاظت و مرمت آثار و احیای خانه‌های تاریخی جز ظرفیت‌هایی است که می‌تواند کاشان را به قطب گردشگری تبدیل کند و درخواست ما این است بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده شود تا این شهر را تبدیل به مقصد گردشگری کند.

    احمدی تصریح کرد: در منطقه کویر، نوع ساخت، تکنولوژی ساخت و مصالح مورد استفاده باعث ایجاد یک همزیستی مسالمت آمیز بین انسان و طبیعت شده است.

    وی اضافه کرد: اقلیم کاشان هم مثل اقلیم یزد است که بناها و آثار تاریخی آن شرایط زندگی در کویر را برای ساکنان آسان‌تر کرده است؛ مردم در عین محدودیت‌هایی که داشتند، زیست خود را در طول تاریخ به طور ممتد ادامه دادند و بناهای واجد اثر و خاص تاریخی و فرهنگی را ایجاد کردند.

    رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: سازمان بر احیای صنایع دستی خاص منطقه فرهنگی کاشان در کنار احیا و مرمت خانه های تاریخی تمرکز دارد تا این شهر بتواند یکی از قطب های گردشگری کشور شود.

    بازدید از خانه تاریخی بروجردی، کارگاه هنرهای سنتی، باغ فین و شهر زیر زمینی نوش‌آباد از برنامه‌های سفر یک روزه رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شهرستان کاشان بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو