مدیران خودروعصر اعتبار

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

تهران ۱۹۲کیلومتر ریل مترو دارد/هزینه ساخت هرکیلومتر ۵۰ میلیون دلار

عصر ساختمان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طول خطوط مسافربری مترو تهران در حال حاضر ۱۹۲ کیلومتر است که این عدد بدون در نظر گرفتن خطوط ریلی پایانه ها در ابتدا و انتهای خطوط مترو است.

تهران ۱۹۲کیلومتر ریل مترو دارد/هزینه ساخت هرکیلومتر ۵۰ میلیون دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، مازیار حسینی در جلسه علنی امروز شورای هر تهران بعد از شنید نظرات اعضای شورای شهر در خصوص توسعه مترو با بیان این مطلب افزود: اولین نکته که عرض می کنم این است که  ما خودمان را نیازمند تذکر می دانیم و از تمام انتقادات اعضا تشکر می کنیم. برخی از این انتقادها به حق است و برخی خارج از موازینی است که قابلیت پاسخگویی از آن به سختی فراهم شود.

    وی ادامه داد: این تذکرات و حساسیت ها و حرف های به حق و بعضا ناحق باعث شد تا بار سنگینی از روی دوش بنده برداشته  شود. وقتی یک پروژه آزمایشی افتتاح می شود روند تکمیلی پروژه با کندی پیش می رود. این تذکرات کمک کرد که دوستان من همچنان با همان نیروی  اولیه کار را ادامه دهند.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه آمارهایی که بنده ارائه کردم هنوز در شورای شهر وجود دارد؛ یادآور شد: 192 کیلومتر ریل مسافری داریم و اگر پایانه ها و شانت ها را حساب کنیم، ریل ها بیشتر از ریل مسافری می شود.

    به گفته وی؛ اگر 10 کیلومتر ریل مسافری طراحی می کنیم در محاسبه ها 16 کیلومتر است. بنابراین باید در زمان دادن آمار یک مبنایی قرار دهیم تا اشتباه نشود. به عنوان مثال تنها ریل های مسافری را اعلام کنید یا کل ریل گذاری هایی که انجام می شود.

    مازیار حسینی تبا تاکید بر اینکه درحال حاضر 192 کیلومتر ریل مسافری زیر پای مردم تهران است؛ گفت: در رابطه با خط 7 باید بگویم که 27 کیلومتر با 22 ایستگاه است که قرار است طرح توسعه از منطقه 2 به 5 داشته باشد که از رود دره اوین رد می شود و به دانشگاه آزاد حصارک  می رسد.

    وی تاکید کرد: فردی که وارد خط  7 مترو می شود  در واقع وارد تمام مدار خطوط مترو می شود و افتتاح کور در این خط انجام نداده ایم و همچنین به زودی ایستگاه بریانک نیز افتتاح می شود.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه حوزه مترو با حوزه ساختمان سازی متفاوت است؛ ادامه داد: زمانی که یک ساختمان 93 درصد پیشرفت داشته باشد می توان آن را واگذار کرد. اما در صنعت مترو این کار غیرقابل اجراست. نمی توان بدون تجهیزات الکترونیک خط را افتتاح کرد.

    وی با اشاره به گران بودن قسمت ساخت و بهره برداری مترو که برخی از اعضای شورلی شهر به آن اشاره کردند نیز توضیح داد: برخی از اعضای شورای هر تهران مطرح کردند مترو گران است و چرا در روی زمین اجرا نمی شود باید بگویم که مترو در زمان ساخت گران قیمت است. اگر دوره بهره برداری که می تواند 100 سال در مورد تاسیسات و تجهیزات و 30 سال در ناوگان باشد، این سیستم حمل و نقلی به مراتب ارزان است.

    حسینی ببا بیان اینکه هیچ حرفی را بدون سند نمی زنم؛ یادآور شد: یکی از رفرنس های ما در مورد رتبه بندی مترو انجمن بین المللی حمل و نقل است. درحال حاضر رتبه مسافر گیری ما در رده 9 قرار دارد و از نظر طول خطوط، رتبه 6 را دارد. از نظر زیبایی و تمیزی نیز رتبه  بالایی را دارد.

    وی با اشاره به گزارش دکتر حافظی در خصوص وضعیت خط 7 مترو تاکید کرد: از مدیرعامل مترو خواستم تا این گزارش را بازرسی معاونت بررسی کند. اما ما چنین گزارشی را در سازمان پیدا نکردیم و از روی نامه شوری شهر این مساله را پیگیری کردیم. بسیاری از آمارهای ارائه شده هم نسبی و هم مطلق آمارهای درستی نبود.

    معاون شهردار تهران با اشاره به افزایش ورودی خط 7 مترو به 6000 هزار نفر بیان کرد:  هر کیلومتر مترو ما حدود 50 میلیون دلار هزینه داشته است. به عبارت ساده تر200 تا 250 میلیارد تومان هزینه ساخت هر ایستگاه مترو است.

    وی تاکید کرد: نامه هایی که آقای حافظی مبنی بر مشکل دار بودن خط به آن اشاره می کند نامه هایی است که باید بین مدیران رد و بدل شود و اگر این کار انجام نمی شد،  جای سوال بود.
    مازیار حسینی همچنین با اشاره به فعالست های ناوگان تاکسیرانی شهر تهران بیان کرد: از اول مهر ماه هیچ تاکسی پیکانی در تهران نخواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار