مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار همدان خبر داد:

راه آهن همدان - تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر افتتاح شد

عصر ساختمان- نیکبخت گفت: راه‌آهن همدان - تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط‌کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می‌کند.

راه آهن همدان - تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در حاشیه افتتاح خط آهن همدان - تهران اظهار داشت: این خط به طول 267 کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط‌کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می‌کند.

    این مقام مسئول افزود: خط ریلی همدان تهران دارای 35 پل به طول یک هزار و 640 متر است و این مسیر ریلی به صورت یک‌خطه با سرعت 160  کیلومتر (km/h) برای مسافربری و 120 کیلومتر (km/h) برای قطار باری طراحی شده است.

    وی تصریح کرد: در این طرح متراژ ساختمان اصلی 2 ایستگاه ساوه و همدان به مساحت 37 هزار مترمربع بوده و متراژ محوطه این ایستگاه‌ها، یک‌میلیون و 324 هزار مترمربع است.

    نیکبخت گفت: عملیات زیرسازی این محور در قالب پنج قطعه اجرایی از ایستگاه رود شور (حوالی شهر پرند) آغاز و به ایستگاه همدان (ایستگاه 12) ختم می‌شود.

    استاندار همدان عنوان کرد: این طرح علاوه بر آنکه از نظر حمل‌ونقل داخلی بار و مسافر استان‌های همدان و در آینده کردستان را به شبکه راه‌آهن سراسری متصل می‌کند، باعث فراهم آمدن بستری مناسب به منظور احداث طرح‌ها و صنایع جدید، بهبود و گسترش شبکه ترابری منطقه و همچنین افزایش ایمنی مسیر و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

    وی گسترش شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه و پیشرفت مناطق غرب کشور، تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب کشور و گسترش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه غربی ایران را از دیگر مزایای این طرح مهم در منطقه غرب کشور برشمرد.

    این آیین با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان، استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی استان همدان برگزار شد.

    همچنین میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن کشور در مراسم حرکت نخستین قطار مسافری همدان- مشهد و بدرقه زائران با ابراز خرسندی از اینکه شاهد خوشحالی مردم همدان هستیم، اظهار کرد: سفر قطار همدان- مشهد امروز آغاز شد و مردم می‌توانند از همین امروز بلیت تهیه کنند و از اول مرداد ماه شاهد سفرهای عادی قطار همدان-مشهد خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو