مدیران خودروعصر اعتبار

مهلتی ده روز ه برای پیدا کردن راهکار توسعه گردشگری شرق آسیا

عصر ساختمان- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به فعالان گردشگری مهلت ده روزه داد تا برای توسعه گردشگری شرق آسیا راهکار پیدا کنند.

مهلتی ده روز ه برای پیدا کردن راهکار توسعه گردشگری شرق آسیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از سازمان میراث فرهنگی،  مرتضی رحمانی موحد در نشست کارگروه توسعه گردشگری بازار آسیا که با حضور مسئولین و مدیران ارشد ارگان های فرابخشی و فعالین بخش خصوصی گردشگری در محل معاونت گردشگری تشکیل شد؛ گفت: تا کنون به منظور توسعه گردشگری در بازار شرق آسیا اقدامات پایه ای مختلفی همانند آسیب شناسی وضع موجود، شناخت گسترده بازار های هدف مربوطه، نیازسنجی و نیزاستخراج تکنیک ها و راهکارهای عملیاتی لازم انجام پذیرفته و حال زمان آن رسیده است تا با تقویت تعاملات و اعلام انتظارات فرابخشی و همکاری نزدیک دو بخش دولتی و خصوصی، تفکیک وظایف و نیز چگونگی تسخیر بازار و بهره مندی از ظرفیت مساعد موجود، طبق شرایط و ویژگی های حاکم محقق شود. 

    معاون گردشگری با اشاره به اینکه برای کسب موفقیت و تاثیرگذاری در بازار گردشگری کشورهای شرق آسیا شامل چین، ژاپن، کره جنوبی، هند، ویتنام و مالزی نیازمند یکپارچگی، نظم و مدیریت شرایط، زیرساخت ها و امکانات موجود در صنعت گردشگری هستیم؛ اظهار کرد: در حال حاضر برنامه های بازاریابی از جمله برگزاری تورهای آشناسازی، فعال سازی دفاتر خدمات مسافرتی، برگزاری نشست تخصصی B to B ، راه اندازی نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری، تدوین محتوای اقلام گردشگری به زبان بازارهای هدف، فعال سازی سایت گردشگری و نیز برگزاری نشست های توجیهی در نظر گرفته شده است تا همزمان با آماده سازی بستر مساعد همکاری و تعاملات فرابخشی موجود سبب تحقق دستاوردهای قابل انتظار شوند.

    وی همچنین در این نشست استخراج تعداد دفاترخدمات مسافرتی فعال، راهنمایان و نیز میزان تعریف بسته های سفر درحوزه کشورهای شرق آسیا را در دستور کار جامعه تورگردان، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان قرار داد تا بتوان منطبق بر تدابیر در نظر گرفته شده؛ برنامه های اتخاذ شده بازاریابی مذکور را محقق ساخت.

    رحمانی موحد در ادامه یادآور شد: ظرفیت اقتصادی کشورهای شرق آسیا بسیار بالاست و به کارگیری ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری فرابخشی، بخش های خصوصی تابعه سازمان و نیز فعالین این حوزه می تواند مسیرهای بهره مندی از فرصت مساعد بازار گردشگری این حوزه را شکوفا سازد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه آنچه می تواند به اقتصاد ملی، استقلال، توزیع ثروت و توسعه زیرساخت ها یاری برساند؛ صنعت گردشگری است؛ اظهار کرد: توسعه گردشگری کشور در بازارهای مساعد همانند شرق آسیا یکی از راه های بهبود فضای توزیع ثروت، کسب و کار و توسعه دیپلماسی عمومی وارتباطات سیاسی به شمار می آید که با تحقق تعهدات و وظایف فرابخشی و بخش خصوصی در بستری از تعاملات گسترده مدیریت خواهد شد.

    معاون گردشگری در پایان با اعلام مهلت ده روزه از حاضرین در کارگروه توسعه گردشگری شرق آسیا خواست با اعلام نظرات و تجمیع آنها تسریع دستیابی به اهداف مورد اشاره را سبب شوند.

    در این نشست نمایندگان دستگاه ها و تشکل های تخصصی در مورد ارائه خدمات روادید، کاهش تعرفه مربوطه، حمل  و نقل هوایی، چگونگی جذب گردشگران و ... نیز نظراتی را مطرح کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار