مدیران خودروعصر اعتبار

اجاره یک شبه خانه مجردی در تهران

عصر ساختمان:این روزها تعداد خانه‌های اجاره‌ای چند روزه یا چند ساعته با مبالغی بالا رو به افزایش است شاید آوازه این خانه‌ها به گوش شما هم رسیده باشد، خانه‌هایی که برای اهدافی کوتاه مدت و گاه برای اموری خارج از عرف و شرع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اجاره یک شبه خانه مجردی در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خانه‌هایی که بدون هیچ مدرک شناسایی تنها برای چند ساعت اجاره داده می‌شوند.

    این روزها تعداد خانه‌های اجاره‌ای چند روزه یا چند ساعته با مبالغی بالا رو به افزایش است شاید آوازه این خانه‌ها به گوش شما هم رسیده باشد، خانه‌هایی که برای اهدافی کوتاه مدت و گاه برای اموری خارج از  عرف و شرع مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    *خانه‌های چند ساعته

    دیگر قبح خانه‌های مجردی در خیلی بخش های جامعه ریخته شده است، خانه‌ای که برخی از افراد برای چند روز و چند ساعت اجاره می‌کنند آنها معمولا بدون اطلاع خانواده با پرداخت مبالغی بالا ساعاتی را سپری می‌کنند و تنها فکر و ذکرشان خوشگذرانی فارغ از چارچوب نظارت خانواده است.

    سمیرا، 30 ساله، می‌گوید: وجود اینگونه منازل مجردی موجب انحراف جوانان و هم چنین برخی مردان متاهل می‌شود و به بنیان خانواده آسیب می‌رساند.

    دکتر علی رجبلو، جامعه شناس و استاد دانشگاه، می‌گوید: به دلیل این که این مسئله از جانب نهادهای مسئول کنترل نمی‌شود دارای نتایج ناگواری است و همین مساله موجب شده افرادی درصدد سوء استفاده و تفریحات ناسالم و غیر مجاز به این مراکز روی بیاورند.
    *خانه‌ای که مجرد و متاهل نمی‌شناسد

    فرقی نمی‌کند مجرد باشی یا متاهل بدون عذر و بهانه خانه را گاهی با مدارک و گاهی هم بدون مدارک شناسایی اجاره می‌دهند.

    این رد حالی است که بر اساس ابلاغیه جدید اتحادیه مشاوران املاک اجاره آپارتمان به مجردها توسط مشاوران املاک کنترل خواهد شد و بنگاه‌های مسکن موظف هستند قبل از تنظیم قرارداد اجاره برای متقاضیان مجرد با رویت مدارک کاری را انجام دهند.اما با مراجعه به برخی از مشاوران املاک سطح شهر متوجه می‌شویم قانون گریزی در مورد این مساله نیز وجود دارد و افرادی بدون تنظیم هیچ قراردادی خانه‌ای را تنها برای چند روز و چند ساعت اجاره می‌کنند زمانی که پول بر مدارک شناسایی می‌چربد!

    *هزینه‌های گزاف برای چند ساعت

    مبالغ متفاوتی به این دسته از مشتریان پیشنهاد می‌شود مبالغ بالا که به محل آپارتمان بستگی دارد، خانه‌هایی مجلل و مبله در شمال پایتخت!

    مریم، 29 ساله ساکن شمال تهران، می‌گوید: یکی از آشنایان ما برای برگزاری مراسم جشن شبانه منزلی با پرداخت مبلغ قابل توجهی اجاره کرده بود که در نهایت با اعتراض همسایه‌ها رو به رو شد.
    *خانه‌هایی با رنگ و بوی فساد

    خانه‌های چند روز و چند ساعته گروهی از جوانان را به انحراف خواهد کشاند، همچنین در کاهش میزان ازدواج موثر است و رشد آن را به سوی کندی پیش می‌برد.

    معصومه، 27 ساله، می‌گوید: این قبیل خانه‌ها موجب ترویج فساد و بی بند و باری در جامعه می‌شود به گونه‌ای که یک جای کانون گرم خانواده را برای بسیاری از افراد به ویژه جوانان می‌گیرد و به مرور زمان امری عادی تلقی می‌شود.

    دکتر علی رجبلو، جامعه شناس و استاد دانشگاه می افزاید: این مراکز سبب ترویج بی بند و باری می‌شود و با توجه به این که بیشتر جنبه عیاشی گذران نا مشروع و لهو و لعب دارند طیف خاصی و تا حدودی گسترده از جوانان و افراد میانسال را در معرض آسیب‌های جدی قرار داده است.
    *خانه‌هایی که برای مسئولان زنگ خطر است!

    اجاره کردن منازلی برای چند شب و چند ساعت که اغلب آنها با اهدافی خلاف شرع و عرف صورت می‌گیرد، زنگ خطری  برای جامعه و مسئولان است.

    به راستی چه بر سر بخشی از جامعه ما آمده است که باید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم؟ بی توجهی خانواده‌ها یا مسئولان مربوطه موجب شکل گیری این معضل اجتماعی شده است یا خود افراد مسئول این کار هستند؟

    وقتی فرد در چهار چوب نظام خانواده مسئولیت پذیری را بیاموزد و طوری جامعه پذیری در او شکل بگیرد که حرکت بر خلاف جریان هنجارهای حاکم و موجود عواقبی جز آسیب به خود و دیگران ندارد، کمتر شاهد این معضل خواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار