مدیران خودروعصر اعتبار

برنامه ریزی برای مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در برنامه ششم

عصر ساختمان- معاون پشتیبانی و امور استانهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح ویژه نوسازی ، بهسازی و مقاوم سازی می شود.

برنامه ریزی برای مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا،  هادی درفشی روز چهارشنبه در آئین معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان که در محل سالن اجتماعات بانک صادارت برگزار شد، اظهار کرد: از سال 1385 تاکنون حدود 350 هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق آسیب دیده کشور بازسازی و نوسازی شده است.
    وی با بیان اینکه مسئولیت نوسازی و بهسازی شهرهای زیر 25 هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفته است، گفت: 320 هزار واحد مسکونی در این شهرها باید بازسازی می شد که بیش از 85 درصد از این واحدها تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
    وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن روستایی بر مبنای معیشت محوری طی سال های اخیر دنبال می شود افزود: در این سیاست سعی می شود ساخت مسکن در روستاها با اشتغال روستایی پیوند داشته باشد تا در ماندگاری در روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها کمک کند.
    درفشی با اشاره به اینکه در قالب اجرای طرح هادی، 39 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد گفت: 28 تا 29 درصد جمعیت کشور در این روستاها ساکن هستند که تاکنون برای حدود 96 درصد روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تعریف و تهیه شده است.
    معاون بنیاد مسکن کشور افزود: در استان لرستان اجرای طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار بصورت 100 درصد بوده که چهار درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
    درفشی همچنین اظهار کرد:هم اکنون در کشور برای حدود سه میلیون و 400 هزار واحد مسکن روستایی سند تهیه شده است.
    معاون بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه مسکن اجتماعی دردستور کار قرار دارد،گفت: مسئولیت اعمال و اجرای مسکن اجتماعی به بنیاد مسکن محول شده که منابع مالی آن طی روزهای آینده تامین خواهد شد.
    به گفته وی یکی دیگر از سیاست های بنیاد مسکن در برنامه ششم توسعه ساخت 150 هزار واحد مسکونی محرومین و اقشار آسیب پذیر در جوامع شهری و روستایی است که در این بخش استان لرستان سهم قابل توجهی خواهد داشت.
    وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن فارغ از مسائل سیاسی و حاشیه ای خدمت به محرومین را هدف خود می داند، گفت: گزینش مدیران در این مجموعه صرف بر اساس توانمندی و تجربه افزاد در حوزه های مختلف صورت می گیرد.
    در این آیین مسعود رضایی بعنوان مدیرکل بنیاد مسکن لرستان معرفی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار