مدیران خودروعصر اعتبار

کیان پور:

تحول ۳۰ درصدی اقتصاد در گرو رونق ساخت‌وساز

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه رونق ساخت و ساز در کشور به تحول ۳۰ درصدی در اقتصاد می انجامد، گفت: با توجه به ضرورت تولید مسکن در راستای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا باید معافیت های مالیاتی برای سازندگان مسکن لحاظ شود.

تحول ۳۰ درصدی اقتصاد در گرو رونق ساخت‌وساز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور  با تاکید بر اینکه رونق ساخت و ساز در کشور می تواند 30 درصد اقتصاد را به خود مشغول کند، گفت: در نظر گرفتن برخی معافیت ها و مشوق ها در راستای افزایش ساخت و ساز باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اخذ مالیات از سازندگان حقوقی مانند شرکت‌های ساختمانی پس از صدور پایان نیازمند بازنگری است، افزود: در نظرگرفتن فرصت 3 ساله برای اخذ مالیات از سازندگان حقیقی مسکن باید برای سازندگان حقوقی نیز لحاظ شود، زیرا این موضوع می تواند به عنوان سیاست تشویقی ساخت و ساز در کشور را بیشتر کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با رونق بخش مسکن بیش از 300شغل به صورت مستقیم و هزار شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد می شود، تصریح کرد: باید سازوکاری در دستور کار قرار بگیرد که ارایه تنفس سه ساله برای پرداخت مالیات خود انگیزه ای برای ساخت و ساز بیشتر در کشور باشد.

    کیان پور با اشاره به نیاز سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای جبران انباشت تقاضا در این بخش، گفت: با توجه به اینکه دولت نمی‌تواند این حجم از مسکن را بسازد و باید سازوکاری را در نظر بگیرد تا بخش خصوصی در این حوزه ورود داشته باشد.

    ناچار به تولید بیشتر مسکن هستیم

    وی با بیان اینکه باید انگیزه تولید مسکن در کشور بیشتر شود، افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ مسکن در کشور ما 10.5 است، یعنی نسبت به تعداد مسکن های موجود در کشور کمبود واحد مسکونی از حیث عرضه محسوس است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در لحاظ معافیت مالیاتی یا تنفس چندساله نباید تفاوتی میان سازنده حقیقی و حقوقی باشد، گفت: هر دو این سازندگان به تولید مسکن مشغول هستند از این رو باید با سیاست های تشویقی دولت حمایت شوند.

    کیان پور ادامه داد: ایجاد رونق در بحث مسکن نیازمند چشم پوشی دولت از برخی درآمدها از جمله مالیات و عوارض است.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در شرایط فعلی بازار مسکن راهی جز تولید مسکن با روش های مختلف نیست، از این رو باید حضور بخش خصوصی و انبوه سازان در این جوزه را قدر دانسته و به حداقل های آن ها توجه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار