مدیران خودروعصر اعتبار

اشراف ساختمان‌های بلند بر خوابگاه دخترانه

عصر ساختمان:رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران از اشراف ساختمان‌های بلند بر خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه الازهراء گلایه کرد.

اشراف ساختمان‌های بلند بر خوابگاه دخترانه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سوری در جریان دویست‌وبیست‌وهشتمین جلسه شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از ویژگی‌های منطقه 3 تهران به کمبودهای جدی این منطقه در حوزه پارکینگ طبقاتی اشاره کرد و گفت: برای این منظور شهرداری باید برنامه ویژه‌ای پیاده کند.

    وی در ادامه خواستار تقویت مجموعه‌های اجتماعی و فرهنگی نظیر مساجد و سراهای محله در جهت بهبود فرهنگ شهروندی و سلامت اجتماعی شد و افزود: هرچه در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم از بزهکاری کاسته خواهد شد.

    سوری افزود: منطقه 3 با داشتن مساجد فعال می‌تواند با تقویت برنامه‌های مسجد محور به مدیریت شهری در تغییر سبک زندگی کمک شایانی کند.

    دبیر شورایاری منطقه 3 با بیان اینکه این منطقه بیش از میزان فعلی کشش جمعیت ندارد، به وجود بافت‌های فرسوده در ده ونک اشاره کرد و گفت: این معضل با اهتمام مدیریت شهری و همکاری شهروندان باید برطرف شود.

    وی با بیان اینکه در گذشته شهرداری در تمام سرای محلات پرسنل یگان حفاظت خود را مستقر می‌کرد، اظهار کرد: این درحالی است که یک شبه تصمیم گرفتند حضور نگهبان‌ها را منتفی اعلام کنند و اکنون ساختمان سراها، نگهبانی از طرف شهرداری ندارند و رها شده هستند.

    سوری، خواستار پیش بینی تعرفه فضاهای فرهنگی و اجتماعی به جای تعرفه تجاری برای سراهای محله شد.

    به گزار ایسنا، اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر تهران پس از استماع این گزارش اظهار کرد: در ده ونک و زرگنده طی چند سال اخیر آلونک‌هایی ایجاد شده که نیازمند طرح ویژه برای ساماندهی است.

    وی تأکید کرد: رفع معضل بافت‌های فرسوده در ده ونک نیازمند بودجه است.

    همچنین پرویز سروری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران نیز اجرای طرح مسجد محوری در منطقه سه را یکی از مفیدترین و موفق‌ترین طرح‌های شورایاران ارزیابی کرد و گفت: شهرداری ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری دارد که از بخشی از این ظرفیت می‌توان برای راه‌اندازی باجه‌های کتاب محلی استفاده کرد. این درحالی است که کتابخانه‌های بزرگ با مبالغ سنگین توسط شهرداری ایجاد می‌شود که نگهداری آنها نیازمند اعتبار است.

    اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به بازدیدهای مکرر خود از سراهای محلات، اظهار کرد: متأسفانه در تمام محلات شاهد بودیم که سراها درگیر کارهای روزمره خود شده‌اند و مسائلی مانند خودگردان بودن تشکیلات، بیمه کارکنان و هزینه‌های جاری آنقدر مدیران سراها و شورایاران را به خود مشغول کرده که عملاً از اهداف فرهنگی خود بازمانده‌اند.

    وی همچنین خواستار استفاده از اطلاعات گردآوری شده توسط شورایاران در لایحه بودجه 95 شد.

    معصومه آباد، عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران یکی دیگر از افرادی بود که پس از استماع گزارش شورایاری منطقه 3 اظهار نظر کرد.

    وی با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از دانشگاه الزهراء عنوان کرد: با وجود اینکه این دانشگاه یکی از فضاهای آموزشی برند برای جامعه زنان است اما با مشکلاتی مواجه است که بخشی از آن متأثر از سابقه و قدمت این منطقه است.

    عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به زمین‌های کشاورزی محدوده این دانشگاه، گفت: کشاورزان اعیانی زمین‌های اطراف دانشگاه الزهراء را در اختیار دارند و عرصه نیز متعلق به شهرداری است. شهرداری کانکس‌هایی در این فضا قرارداده تا مانع ساخت و ساز شوند، اما با این حال عمارت‌هایی با فوندانسیون غیر ایمن شبانه در این اراضی بالا می‌رود.

    وی با اشاره به تراکم جمعیت بسیار زیاد در منطقه 3 اظهار کرد: این موضع ناشی از قیمت پایین خانه‌های بدون سند و فاقد ایمنی در این منطقه است.

    آباد تأکید کرد: در حال حاضر ساختمان‌های مشرف به دانشگاه الزهراء مشکل‌ساز شده است و این درحالیست که تعداد زیادی صافکاری و مکانیکی نیز در قلب زندگی مردم فعالیت می‌کنند.

    چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این ارتباط خاطرنشان کرد: این اراضی متعلق به وزارت نیرو است که توسط برخی تصاحب شده است و این وزارتخانه باید خودش به موضوع رسیدگی کند.

    رضا تقی‌پور نیز به اهمیت مسئله تأمین پارکینگ ابنیه تجاری و نقش اساسی آن در مدیریت ترافیک منطقه سه اشاره کرد و گفت: باید مقرراتی مبنی بر پارکینگ مازاد در ساختمان‌های تجاری این منطقه اجرا شود.

    مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز در جمع بندی بحث مذکور، تصریح کرد: موضوع ده ونک و مشکلات آن باید از بن‌بست خارج شود و این امر با تخصیص اعتبار امکان می‌یابد اگر قرار باشد بودجه منطقه سه مثل روال همیشگی باشد مشکلات منطقه قابل حل نیست.

    وی خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر، نیروهای مسلح، وزارت دفاع و شهرداری تهران برای رسیدگی به مسائل ده ونک و طرح‌های در دست اجرای این منطقه شد.

    نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصمیم شهرداری تهران در خصوص عدم فعالیت نگهبان در سراهای محله، اظهار کرد: باید از معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار سوال کرد که براساس کدام مصوبه نگهبانان سراهای محله را حذف کرده است.

    وی خواستار پیش بینی نگهبان برای سراها به عنوان نتیجه این جلسه شد و گفت: انتظار می‌رود هرگونه تصمیم‌گیری برای سراهای محله که در زمینه محتوا و چه در مسائل پشتیبانی، با هماهنگی ستاد شورایاری‌ها صورت گیرد.

    طلایی درباره تعرفه تجاری انشعابات آب و برق و گاز در سراهای محله، اظهار کرد: برخی از سراها خودشان موضوع را پیگیری کردند و اکنون از تعرفه فرهنگی و اجتماعی استفاده می‌کنند اما این موضوع باید توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران دنبال شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار