مدیران خودروعصر اعتبار

مصطفی مدبر در نشست خبری عنوان کرد:

بازسازی ورزشگاه آزادی دوسال زمان و ۲۰۰ میلیارد تومان پول می خواهد

عصر ساختمان:مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت که بازسازی ورزشگاه آزادی دو سال زمان می‌برد و ۲۰۰میلیارد بودجه لازم خواهد داشت که صرف مسقف کردن آن هم می‌شود.

بازسازی ورزشگاه آزادی دوسال زمان و ۲۰۰ میلیارد تومان پول می خواهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از مهر، مصطفی مدبر در نشست خبری که امروز سه شنبه در محل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار شد، به موارد مختلفی مانند بازسازی ورزشگاه های آزادی، شیرودی، بودجه لازم در این زمینه و ... اشاره کرد.

    وی در آغاز صحبت های خود اظهار داشت: در بخش عمرانی و ساخت ساز های ورزشی در سال 93 ، 113میلیارد و در سال 94، 186 میلیارد تومان بودجه داشتیم که تا الان از بودجه امسال 80 میلیارد اختصاص یافته و تا پایان سال صد درصد آن تخصیص خواهد یافت.

    وی تصریح کرد: برای سال آینده نیز عدد خوبی برای شرکت پیش بینی شده طوریکه و 350 میلیارد بودجه را درخواست داده ایم که می تواند رشد جهنده در تکمیل پروژه های عمرانی ایجاد کند.

    مدبر با بیان اینکه ورزشگاه نقش جهان در بخش سازه تا پایان سال تکمیل میشود، گفت: در پروژه های عمرانی با استفاده از احکام بودجه ممکن است با رایزنی در مجلس بودجه ما افزایش هم یابد.

    مدبر تاکید کرد: بحث فاینانس رو با چین داشتیم اما به دلیل محدودیت سقف بودجه چین انجام نشد که با سفر رییس جمهور چیم فاینانس ما هم در ورزش قرار می گیرد.

    وی با بیان اینکه در بحث نگهداری ورزشگاه هایی که در اختیار شرکت است کار می کنیم، گفت:  در بعد نگهداری باید گفت دچار مشکل جدی است چون بودجه خاص و جاری و جداگانه در تهران و استان ها در شرکت وجود ندارد. و ما در بحث نگهداری مشکل جدی داریم. ما ورزشگاه 15 هزار نفری میسازیم و به استان نی دهیم اما اداره کل استان هزینه نگهداری را ندارد.  در بخش نگهداری متکی به خودمان هستیم و از پتانسیل بخش خصوصی استفاده می کنیم و از قوانین استفاده می کنیم.

    مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تاکید مرد: در 3 سال گذشته رشد 3 برابری در درآمدزایی داشتیم. یکی از عوامل رشد درامد ما برگزاری مناقصه و مزایده با شفافیت کامل و حضور تعداد زیادی شرکت در بحث رقابت بود و استقبال بخش خصوصی را می بینیم. در نظر داریم بخش خصوصی را حمایت کنیم تا استقبال کنند.

    وی ادامه داد: همه بخش ها باید برای حضور بخش خصوصی و واگذاری کمک کنند. همه ارکان نظام از دولت و قوای سه گانه باید در این زمینه اراده داشته باشند و کمک کنند. می خواهیم در واگذاری و سرمایه گزاری بخش خصوصی را در شیرودی و آزادی داشته باشیم و شرکت در این زمینه پیش قدم است.سازه تا پایان سال تکمیل می‌شود.

    وی در خصوص واگذاری استادیوم به سرخابی ها گفت: شاهد بودم که گودرزی، وزیر ورزش برای اینکه برای استقلال و پرسپولیس امکانات بگیرد تلاش بسیاری انجام داد بعلاوه همراهی شورای شهر هم باعث شد دو استادیوم خوب برای این دوباشگاه گرفته شوند و امیدوارم این دو تیم از این فرصت استفاده کنند.

    رئیس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در خصوص بازسازی مجموعه ورزشی آزادی گفت: بالای 45 سال از افتتاح مجموعه آزادی گذشته و کارهای بازسازی در این مدت انجام شده است. فقط برای موتورخانه آن 4 میلیارد هزینه شده و با کمک فدراسیون والیبال هم برای سالن 12 هزار نفری کار جدی شده است.

    وی افزود: در مورد سازه استادیوم 100 هزار نفری هم کارهای مطالعاتی زیادی انجام شده مشکل سازه نداریم . استادیوم 20 سال قبل رانش داشته است ولی در این 20 سال اخیر رانش نداشته است. در نمای ظاهری و بیرونی و روی بتون مشکلاتی داریم که نیازمند بازسازی است.

    مدبر با تاکید بر پیگیری های دولت برای بازسازی استادیوم آزادی گفت: در حاشیه جلسه دولت در مورد بازسازی مجموعه ورزشی صحبت هایی مطرح شد و روحانی به وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش و جوانان دستور داد تا گزارشی از سازه و همه عوامل استادیوم ارائه شود. شرکت توسعه جلساتی را تشکیل داده و سوابق گذشته را بررسی کرده و  مشکلات احصا و برآورد بودجه شده و امیدواریم بودجه خوبی برای بازسازی  استادیوم 100 هزار نفری کنار گذاشته شود. البته برای بازسازی و مقاوم سازی  به 2 سال زمان نیاز داریم.

    وی در ادامه به طرح بازسازی مجموعه ورزشی شیرودی اشاره کرد و گفت: مجموعه ورزشی شیرودی بالای 60 سال قدمت دارد و اولین استادیوم تهران است. یا باید مثل گذشتگان آن را تعمیر کنیم و برویم که در این صورت در سال های نه چندان دور این مجموعه تخریب می شود. یا اینکه واقعا فکر جدی کنیم و دست به بازسازی بزنیم. در وسط تهران این مکان بزرگ را داریم و می توانیم بهترین بهره را از آن ببریم.

    رئیس شرکت توسعه و تجهیز در ادامه افزود: یکبار برای همیشه باید در خصوص ورزشگاه شیرودی تصمیم گرفته شود الان این اراده هست. البته باید گفت بودجه ما کفاف ساخت ورزشگاه ها و نگهداری آنها را نمی دهد. تنها کار این است به سمتی برویم که شیرودی را مدلی بسازیم که تخریب نشود و درامدزایی داشته باشد. در بازسازی ها استخر قهرمانی و 9 دی دست نمی خورد اما بقیه قسمت ها  خراب است. هیچ نمادی هم به عنوان میراث فرهنگی ندارد.
    درخواست دادیم بخشی از شیرودی برای امور ورزشی تجاری شود. البته دوستان شورای شهر این را می دانند نمی دانم چرا چنین چیزی گفتند.

    مدبر در این باره افزود: می خواهیم مسابقه طراحی بگذاریم. شهرداری صددرصد موافق این طرح است اعضای شورای شهر هم موافق هستند. تعجب ما از دوستان ورزشی است. برخی از اینها زمین ورزشی را تجاری می کنند اما این نکات را می گویند. آن زمان که خودشان زمین ورزشی را تجاری کردند چرا به این فکر نکردند. ما کاملا اماده توضیح هستیم در عین حال تمام قوانین و مقررات شهری را رعایت می کنیم.نیاز به تصمیم همگانی وجود دارد تا شیرودی یکبار برای همیشه بازسازی شود.

    وی  در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: مجموعه ورزشی انقلاب پایگاه قهرمانی نیست اگر چه استفاده قهرمانی هم از آن صورت می گیرد. هر گونه فغالیت تجاری برای درآمدزایی در مجموعه ورزشی انقلاب مورد بررسی قرار گرفته است و قرار است در یک طرح جامع همه این موارد دیده شده است. این موضوع مد نظر وزیر ورزش هم هست.

    وی در خصوص افزایش قیمت پیست اسکی و لغو مسابقات اسکی به دلیل عدم همکاری پیست ها گفت: پیست های واگذار شده کارهای خوبی را انجام داده اند. پیست خور هم به بخش خصوصی واگذار شد. پیست دیزین هم بهره بردار خصوصی داشت و در شمشک هم اولین سال است که واگذار کردیم.

    همیشه در مورد مدعیان مالکیت شمشک مشکلاتی داشتیم و به صورت معقول صحبت کردیم و تعاملات بیشتری خواهیم داشت تا اگر حق و حقوقی دارند پرداخت شود البته بعضا درخواست ها غیر معقول و غیر واقعی است.

    وی ادامه داد: راه شمشک به دیزین هم مشکل داشت که امسال جلسات خوبی گذاشتیم و این محور بازگشایی شد و ایمنی کامل برخوردار است. پیست آمادگی کامل خود را کتبا برای برگزاری مسابقات اعلام کرده است. مشکلات کادر فدراسیون و ملی پوشان باعث شده تا برگزاری مسابقات کنسل شود اما پیست صدرصد در اختیار مسابقات است و به طالبی اعلام کرده است که می توانند مسابقات را طبق تقویم برگزار کنند. امیدوارم اختلافات برداشته شود تا رنکینگ دچار مشکل نشود.

    مدبر در بخشی از صحبت هایش تاکید کرد: در آزادی 800 پلاک ثبت شده بود و معارض داشت. امسال سند مالکیت آزادی را گرفتیم. پس از بررسی ها مشخص شد که تنها 40 پلاک معارض بوده اند که 7-8 تا اعاده دعوی داشتند و مابقی در زمین مجموعه ورزشی نبوده است. فعلا یکی از معارضان آزادی به حکم رسیده است که 4 میلیارد تومان است.

    وی در خصوص ورزشگاه نقش جهان  اصفهان گفت: در یک نقطعی تصمیم گرفته شد که این استادیوم که قبلا 25 هزار نفری بوده است در یک فاز دیگر به 75 هزار نفری برسد. در سال های مختلف به دلایل مختلف روند کار متوقف شد که مهم ترین آن عدم بودجه کافی برای اتمام آن بوده است.

    مدبر خاطرنشان کرد: تا  سال 92  عملیات عمرانی متوقف شده بود که باعث لطمه به سازه و فعل و انفعالات جوی باعث افتادن ستون ها و پیچیدگی سازه شده بود. این سازه به لحاظ معماری حیف بود رها شود. در سال 93 برای این استادیم 400 میلیون بودجه گذاشته بودند که کافس نبود. با همت دولت و استانداری اصفهان قرار شد با کمو بخش خصوصی انجام شود که هم بخش فردی و هم شهرداری و فولاد اعلام آمادگی کردند که با توجه به انگیزه فولاد به آنو واگذار شد تا با 30 میلیارد هزینه 20 سال بهره برداری کند.

    به گزارش مهر، در ادامه نشست امروز مدبر گفت: با وسواس تمام کار انجام شد تا سازه ها انجام شود.در حال حاضر زمین چمن آماده کاشت است اما دوستان فنی اعلام کردند که اسفند ماه بهتر است.یک کار دقیق و علمی انجام شده است. رختکن بخش اول که 25 هزار نفری بود کاملا تخریب شد تا با سیستم جدید و مورد تائید AFC ساخته شود.

    مدیرعامل شرکت توسعه خاطرنشان کرد: تا پایان امسال سازه کاملا تکمیل می شود. امیدواریم با برنامه زمانبندی برای لیگ آینده به بهره برداری برسد. ذوب آهن هم درخواست داده تا نمادهایی از این تیم هم باشد. مشکلات جدی مالی وجود ندارد و کار پیش می رود و انشالله مدرن ترین استادیوم ایران افتتاح خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو