مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان نظام مهندسی:

ایمنی بخش باقیمانده ساختمان پلاسکو را تایید نمی‌کنیم

عصر ساختمان- رییس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه نمی توانیم به طور قطعی ایمنی بخش باقیمانده ساختمان پلاسکو را تایید کنیم، گفت: در تعداد مهندسان فارغ التحصیل رتبه سوم را در دنیا داریم و ۵۰ درصد مهندسان مازاد نیاز کشور هستند.

ایمنی بخش باقیمانده ساختمان پلاسکو را تایید نمی‌کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، فرج الله رجبی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان نظام مهندسی به بررسی ایمنی بخش باقیمانده ساختمان پلاسکو ورود کرده است، اظهار داشت: در مقطعی که به صورت کوتاه در عملیات بررسی ایمنی ساختمان باقیمانده پلاسکو حضور داشتیم نیازی به تخریب بقیه ساختمان ندیدیم اما بنده بازدیدی از بخش باقیمانده ساختمان نداشتم و نمی توانیم با قطعیت ایمنی ساختمان موجود را تایید کنیم.

    وی ادامه داد:  معتقدم در کنار تیم های عملیاتی سایر نهادها که در بخش بازرسی مسکن فعال هستند،کارشناسان سازمان نظام مهندسی هم باید حضور داشته باشند. برای تحقق این امر نامه‌ای را برای شهرداری فرستاده‌ایم و مذاکراتی انجام شده است و شهرداری هم هم موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام کرده است اما هنوز جلساتی برای تکمیل و پیگیری مذاکرات برگزار نکرده‌ایم. 

    رییس سازمان نظام مهندسی تاکید کرد: طبق قانون و با استناد بر ماده 55  قانون شهرداری ها، این نهاد است که باید وارد موضوعات بازسازی ساختمان و بررسی ایمنی ساختمان های عمومی شود چراکه احتمال این وجود دارد که برخی از ساختمان ها مخاطراتی را برای مردم به وجود بیاورند.

    رجبی ادامه داد: برای جلوگیری از حوادثی چون پلاسکو پیشنهاد ما به عنوان متولیان سازمان نظام مهندسی کشوری این است که اجرای مبحث 22 مقررات ملی در ساخت و ساز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور قرار بگیرد و به طور قطع سازمان نظام مهندسی هم در اجرای این مقررات ساختمان با دستگاه های مربوطه همکاری می کند.

    وی همچنین با اشاره به موضوع فارغ التحصیلان رشته مهندسی که بیش از نیاز کشور است، اظهار داشت: در حال حاضر 380 هزار مهندس داریم که با توجه به این تعداد مهندس و نسبت آن با جمعیت، از نظر تعدد مهندسان رتبه سوم را در دنیا را از آن خود کرده ایم اما 50 درصد این تعداد مهندسان، نیروی کار مازاد بر نیاز کشور محسوب می شوند. 

    رییس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: در قالب صدور خدمات فنی و مهندسی می توانیم مهندسان مازاد کشور را در پروژه های خارجی  از جمله پروژه های همرانی کشورهای آسیای میانه و آسیای مرکزی مشغول به کار کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار