مدیران خودروعصر اعتبار

طرح اصلاح قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به صورت عادی بررسی می شود

عصر ساختمان- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح اصلاح ماده یک قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مخالفت کردند و این طرح به صورت عادی بررسی می شود.

طرح اصلاح قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به صورت عادی بررسی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، یک فوریت طرح اصلاح ماده یک قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را بررسی و با 83 رای موافق، 27 رای مخالف و 15 رای ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر با یک فوریت آن مخالفت کردند.
    حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس به عنوان یکی از طراحان این طرح در ضرورت یک فوریت آن گفت: صدور اسناد مالکیت املاک روستایی با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از جمله تجارب موفق و نادری است که برنامه دوم توسعه تا کنون بدون تحمیل هرگونه هزینه به بودجه عمومی کشور منجر به صدور بیش از سه میلیون و 200 هزار جلد سند مالکیت در شهرها و روستاها شده است.
    وی افزود: به دلیل موفقیت حاصل از این طرح قانون گذار با تصویب الحالق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن صدور اسناد مالکیت در شهرهای زیر 25 هزار نفر را به عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داد تا با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک اقدام کند.
    وی ادامه داد: در حال حاضر با عنایت به تجربه های دو دهه صدور مالکیت در روستاها و شهرها با مشارکت بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک و ایجاد ظرفیت های قانونی جدید منجر به تسهیل و تسریع در صدور اسناد مالکیت شده است.
    نماینده مردم شاهین شهر در مجلس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به وجود برخی موانع در اجرای قوانین جاری مربوط به صدور اسناد مالکیت و نیز تعداد روزافزون متقاضیان صدور سند در شهرهای کوچک شرایط را به نحوی فراهم آورده تا سازمان ثبت اسناد و املاک را به بهره گیری از تجارب قبلی رهنمون سازد.
    نمایندگان در نهایت به یک فوریت این طرح رای منفی دادند و مقرر شد به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار