مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمران‌روستایی بنیاد مسکن:

برخی اصرار به قانونی‌کردن ساخت و سازهای خلاف دارند

عصر ساختمان- معاون عمران‌روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عده‌ای ساخت و سازهای غیرمجاز و خلاف انجام داده و با اصرار و فشار بر مسئولان محلی سعی دارند که این عرصه‌ها وارد محدوده روستا شود.

برخی اصرار به قانونی‌کردن ساخت و سازهای خلاف دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا شاملو در سمینار دو روزه تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی در گرگان، اظهار داشت: بنیاد با وجود فشارها تاکنون به وظایف خود در مقابله با تخلف در حوزه ساخت و سازها عمل کرده است.

    وی با بیان اینکه طبق بخشنامه در برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز باید نظر شورای حفظ بیت‌المال گرفته شود، از دستگاه‌های مرتبط خواستار همراهی بیشتری شد.

    شاملو؛ به آمار تخلفات در حوزه ساخت و سازها که از سوی دستگاه‌ها گزارش شده اشاره کرد و افزود: از 9 سال قبل تاکنون 89 هزار و 181 مورد تخلف به دستگاه‌ها توسط بنیاد گزارش شده که 27 هزار مورد آن مربوط به استان‌های شرکت‌کننده در این سمینار است.

    به گفته وی؛ 15 هزار مورد از تخلف ساخت و سازهای گزارش شده در این استان‌ها در محدوده روستا بوده و ناشی از کم‌توجهی دهیاری است.

    وی افزود: به عنوان نمونه در استان گلستان 45 هکتار محدوده روستای زیارت در حوزه شهرستان گرگان بوده درحالی که 75 هکتار ساخت و ساز غیر مجاز با یکهزار و 230 واحد دارد.

    معاون بنیاد مسکن در خصوص اجرای طرح هادی روستا نیز گفت: این طرح‌ها در چارچوب قانون و در راستای ارائه خدمات و لحاظ نیاز واقعی روستا تهیه و اجرا می‌شود.

    وی ادامه داد: در طرح‌های هادی؛ توسعه روستا، ایجاد هماهنگی ساخت و ساز، بهبود شبکه معابر و هدایت فیزیکی گسترش روستا و خدمات حقوقی و زیست محیطی را دنبال می‌کنیم.

    شاملو؛ یک بند طرح هادی را توجه به مسائل زیست‌محیطی بیان کرد و افزود که تفاهم‌نامه مشترک برای جلوگیری از تبدیل اراضی به باغات نیز با سازمان جنگل‌ها امضاء شده است.

    نخستین سمینار تخصصی پیشگیری با موضوع تصرفات غیرقانونی با حضور کارشناسان 7 استان مازندران، گیلان، اردبیل، فارس، خراسان رضوی، البرز و گلستان در گرگان برگزار شد.

    این سمینار دو روزه است و کارشناسان در قالب 7 کارگاه (پنل) تخصصی درباره تصرفات غیرقانونی و راهکارهای پیشگیری از آن در استان های مختلف بحث و تبادل نظر می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی