مدیران خودروعصر اعتبار

احیای بافت ۳۰۰ روستای کشور در برنامه ششم

عصر ساختمان- نشست مشترک معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با مسئولان شهرستانهای بهار و کبودراهنگ برگزار شد.

احیای بافت ۳۰۰ روستای کشور در برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، در این نشست معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت : با توجه به اثرات مثبت اجرای طرح های بهسازی و احیای بافت های روستایی با تصویب مجلس شورای اسلامی برای برنامه 5 ساله ششم حدود 300 روستا در دستور کار قرار گرفته که تهیه و اجرای طرح ها در آنها صورت گیرد.
    مهندس شاملو افزود : روستای حیدره قاضی خان بهار از طرح های در دست اقدام است که در سالجاری از اولین تخصیص های وصولی از منابع اعتباری مورد نیاز پرداخت خواهد شد که قطعا در این روستا موجب توسعه گردشگری و آموزش اهالی روستا خواهد بود .
    او خاطرنشان کرد : در رابطه با مسکن روستایی و مسکن محرومین بر اساس احکام قانون برنامه ششم پیش بینی شده سالیانه 200 هزار مسکن روستایی و سالیانه 150 هزار مسکن شهری برای اقشار کم درآمد و از طریق بنیاد مسکن اجرا شود و پیگیری ها و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه شده و طرح های اجرایی تهیه و شروع عملیات به زودی اعلام می شود.
    نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس هم گفت : روستاهای حیدره قاضی خان در شهرستان بهار و اکنلو در کبودراهنگ باید مورد توجه قرار گیرد و بهسازی مورد تاکید شوراهاست و مطالعه روستاهای هدف گردشگری باید بیشتر شود. آقای پورمختار اعلام کرد: در این جلسه تامین هزارو500 تن قیر یارانه ای برای شهرستانهای بهار و کبودراهنگ اختصاص یافت که روستاها نیز باید از این امکانات بهره مند شوند.
    او با تاکید بر تسریع در بازنگری طرح هادی روستایی افزود : پرداخت وام مقاوم سازی باید مورد توجه قرار گیرد و در مجلس شورای اسلامی پذیرش سندهای رسمی روستایی از سوی بانک ها به تصویب رسید که در شورای هماهنگی بانکها مطرح خواهیم کرد تا روستاییان بتوانند از مجموعه تسهیلات استفاده مناسبی داشته باشد. فرماندار بهار نیز گفت : مرحله نخست بهسازی برخی روستاها کامل اجرایی نشده که باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.
    آقای مرادی پناه ادامه داد : در بحث مقاوم سازی روستاییان مشکلات تضامنی دارند و بانکها همکاری لازم را ندارند که باید تسهیلات مقاوم سازی به صورت روان جریان یابد تا شاهد رشد و شکوفایی روستاها و ماندگاری روستاییان باشیم. فرماندار کبودر آهنگ هم در ادامه گفت : در بحث خود یاری در روستاهای کبودر آهنگ مشکل داریم و باید قیر یارانه ای بیشتری به روستاهای محروم کبودر آهنگ اختصاص یابد.
    آقای قنبری گفت : بازنگری طرح هادی نیز باید در کمترین زمان صورت پذیرد تا بتوانیم شاهد رشد و پیشرفت روستاها باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار