مدیران خودروعصر اعتبار

در بخش لوله‌کشی گاز واحدهای ساختمانی؛

نظام مهندسی استان تهران: ۶ هزار تخلف امضاء فروشی محرز شد

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از اتمام بررسی پرونده تخلفات فروش امضای لوله کشی گاز در واحدهای مسکونی استان تهران از سوی وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

نظام مهندسی استان تهران: ۶ هزار تخلف امضاء فروشی محرز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، رامین کرمی با بیان اینکه شهرداری ها در هنگام صدور پروانه به واحدهای زیر 1500 متر، مهندس مکانیک نمی دهند گفت: این در حالی است که مبحث دو مقررات ملی ساختمان و وجود مهندس ناظر ذیصلاح در چهار رشته از جمله مکانیک و تأسیسات را در هر متراژی اجباری کرده است. نتیجه عدم حضور مهندسان مکانیک در نظارت بر ساخت و سازها، افت فشار آب در سطح کلان شهرها و هدررفت بالای انرژی و راندمان پائین ساختمان ها در این زمینه را شاهد هستیم.

    وی با بیان اینکه 40 درصد مصرف انرژی کشور در بخش ساختمان است خاطرنشان کرد: خروجی دیگ های موتورخانه های ساختمان ها در بسیاری از موارد بالای 200 درجه است که مصرف بالای انرژی و راندمان پائین موتورخانه ها را نشان می دهد. به همین دلیل طرح تغییر 600هزار موتورخانه از محل بیع متقابل مذکور در ماده 12 قانون مصرف سوخت با همکاری سازمان بهینه سازی مصرف انرژی را در دست اجرا داریم تا به وضعیت راندمان شوفاژها و موتورخانه ها ساماندهی کنیم.

    کرمی در پاسخ به پرسش  در خصوص مشکلات لوله کشی گاز ساختمان ها اظهار داشت: بخش مهندسی گاز و نظارت بر لوله کشی گاز واحدهای مسکونی در استان تهران از سال 84 به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران واگذار شد که در 11 سال گذشته، سوانح گازی کشور، 50 درصد کاهش یافته است. این به معنی بهبود نقشه و لوله کشی گاز منازل از زمان آغاز نظارت نظام مهندسی بر لوله کشی گاز است به همین دلیل شرکت گاز استان تهران، بخش مهندسی خود را به سازمان نظام مهندسی استان تهران واگذار کرده و این سازمان دو هزار و 700 مهندس به شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای ارتقای شبکه آب و فاضلاب ساختمان ها واگذار کرده است.

    عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران در پاسخ به پرسش  درباره نتایج بررسی پرونده امضا فروشی اعضای هیئت مدیره دوره قبل این سازمان تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی پرونده های امضاء فروشی را در بخش گاز به طور کامل بررسی کرده که از اعداد و ارقام ذکر شده قبلی، این موارد بسیار کمتر بوده است. در حال حاضر تعداد متخلفان این پرونده که کمتر از 5 تا 6 هزار فقره امضا فروشی رسیده اند.

    وی همچنین با اشاره به اهمیت مهندسی مکانیک و تأسیسات در افزایش کیفیت ساختمان، بهبود محیط زیست و جلوگیری از هدررفت منابع آب و انرژی گفت: در همایش نقش مهندسی مکانیک در صنعت ساختمان که سوم و چهارم مردادماه در تهران برگزار خواهد شد، بیش از 60 استاد دانشگاه از دانشگاه های سراسر کشور در حوزه تهویه مطبوع و تأسیسات و 10 انجمن و تشکل حرفه ای این بخش مشارکت دارند.

    کرمی با اشاره به تأکید بر موضوع اخلاق حرفه ای در همایش مهندسی مکانیک در ساختمان اظهار داشت: قرار است در این همایش با آموزش از سوی صاحبان تکنولوژی برتر مهندسان، فناوری های نوین این بخش معرفی شود. همچنین بحث بهینه سازی مصرف انرژی و بازچرخانی آب و تولید فاضلاب خاکستری از دیگر محورهای این همایش است.

    دبیر کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز تصریح کرد: در کشور 400 هزار مهندس در رشته های مختلف عضو هستند که اهمیت مهندسان مکانیک و تأسیسات در این صنعت در حوزه های بهداشت، ایمنی و امنیت روانی شهروندان بسیار اثرگذار است.

    وی اظهار داشت: تا به حال 700 مهندس مکانیک و تأسیسات برای شرکت در کنفرانس ثبت نام کرده اند همچنین 148 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که 30 مقاله پذیرفته شده و 6 مقاله برتر در طول همایش ارائه  خواهد شد.

    کرمی با اشاره به برگزاری 17 کارگاه آموزشی معرفی تکنولوژی های نوین مهندسی مکانیک و تأسیسات به مهندسان جوان افزود: 5 نشست آموزشی نیز با محوریت تهویه مطبوع و مکانیک سیالات در بخش های آب و گاز برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو