مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

احداث ایستگاه‌های راه‌آهن‌ ارومیه و کرمانشاه تا شهریور‌ماه

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت ساخت گفت: به منظور تکمیل عملیات اجرایی اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی، ساختمان اصلی ایستگاه‌‌های راه‌آهن کرمانشاه، رشت و ارومیه با پیشرفت فیزیکی متوسط ۸۵ درصد در حال احداث است و تا پایان شهریور‌ ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث ایستگاه‌های راه‌آهن‌ ارومیه و کرمانشاه تا شهریور‌ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، خیرالله خادمی اظهار داشت: اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی از برنامه‌های اصلی توسعه حمل و نقلی‌ است که علاوه بر سهولت دسترسی در داخل کشور، ایران را به یکی از مهم‌ترین و امن‌ترین مراکز حمل و نقل ریلی در منطقه تبدیل می‌کند.

    خادمی‌ بهره‌برداری از ایستگاه همدان در محور تهران- همدان را یکی دیگر از اقدامات در همین راستا دانست و گفت که اولین قطار به مقصد مشهد مقدس در این ایستگاه مسافرگیری کرد.

    * پیشرفت فیزیکی 90 درصدی ایستگاه راه‌آهن ارومیه

    وی در خصوص عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن ارومیه بیان کرد: این ایستگاه در محور راه‌آهن مراغه-‌ارومیه واقع شده است. اولویت اول آن شامل احداث ساختمان اصلی، نمازخانه، سکوهای مسافری به همراه سایبان سکوها، ساختمان پلیس، منابع زمینی و هوایی، پست برق و ژنراتور به همراه انشعابات و محوطه‌ سازی است که ‌پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصد در حال اجرا است‌‌ و در حال حاضر دسترسی به آن از طریق جاده ارومیه-‌اشنویه و جاده روستای برهانلو صورت می‌گیرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:‌ این ایستگاه در زمینی به مساحت 30 هکتار در حال اجرا است که مساحت کل ساختمان‌های آن 16 هزار و 635 متر مربع، مساحت سکو‌ها حدود 8 هزار متر مربع و مساحت ساختمان اصلی 5 هزار و 376 مترمربع است.

    * پیشرفت فیزیکی 80 درصدی ایستگاه راه‌آهن رشت

    خادمی‌ درباره ایستگاه راه‌آهن رشت افزود: این ایستگاه واقع در محور قزوین-‌رشت است که در دو اولویت در حال اجرا است و اولویت اول آن شامل ساختمان اصلی، سکو‌های مسافری، تاسیسات برقی، مکانیکی و منابع زمینی و هوایی آب و محوطه‌سازی با پیشرفت فیزیکی حدود 80 درصد در دست اقدام است.

    وی بیان کرد: مساحت کل ساختمان‌های این ایستگاه 27 هزار و 188 متر مربع است که در زمینی به مساحت 622 هزار و 185 مترمربع در حال اجرا است.

    * پیشرفت فیزیکی فاز اول ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه‌ 85 درصد

    معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی فاز اول ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه را 85 درصد اعلام کرد و افزود:‌ این فاز شامل ساختمان اصلی، نمازخانه، رستوران، ساختمان پلیس، سکوهای مسافری به همراه سایه‌بان، منابع آب، پست برق و ژنراتور، محوطه سازی است.

    خادمی اضافه کرد: ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه در محور اراک-ملایر- کرمانشاه-خسروی واقع شده و از نوع تشکیلاتی است.

    مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مساحت زمین ایستگاه را 823 هزار  مترمربع دانست و گفت: از این میزان 3 هزار و 865 مترمربع آن ساختمان اصلی ایستگاه و 32 هزار  و 461 متر مربع آن مساحت ساختمان‌های جنبی است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور تکمیل هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی ساختمان اصلی ایستگاه‌‌های راه‌آهن در شهرهای کرمانشاه، رشت و ارومیه به طور متوسط با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در حال انجام است و تا پایان شهریور‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار