مدیران خودروعصر اعتبار

میراث فرهنگی ارزشمندترین سرمایه کشور است/ توسعه گردشگری در گرو حفظ آثار تاریخی

عصر ساختمان- میراث فرهنگی ارزشمندترین سرمایه فرهنگی کشور و معرف هویت و پیشینه تاریخی ملت ما است.

میراث فرهنگی ارزشمندترین سرمایه کشور است/ توسعه گردشگری در گرو حفظ آثار تاریخی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار رحمت‌اللهی فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم اختتامیه دوره آموزش تخصصی ضابطین خاص قضایی، با بیان اینکه میراث فرهنگی ارزشمندترین سرمآیه فرهنگی کشور و معرف هویت و پیشینه تاریخی ملت ماست، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی وظایف مختلفی را انجام می‌دهد؛ اما مهم‌ترین اولویت آن بخش میراث فرهنگی بوده و در این بخش مهم‌ترین اولویت حفظ و نگهداری آثار است. حتی می‌توان ادعا کرد توسعه گردشگری که هدف استراتژیک دولت به حساب آمده، وابسته به حفظ میراث فرهنگی است.

    وی افزود: جرائم علیه میراث فرهنگی در عداد جرائم علیه امنیت قرار گرفته که جزو معدود جرایمی هستند که شروع آن نیز جرم محسوب می‌شود؛ بنابراین مامورینی که قرار است ماموریتی با چنین درجه اهمیت و حساسیت اجتماعی را بر عهده بگیرند باید توانایی و تخصص‌های لازم را داشته باشند.

    فرمانده یگان حفاظتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این امر که حفاظت اطمینان‌بخش در سه سطح حفاظت به وسیله عامل انسانی، حفاظت الکترونیکی و حفاظت مکانیکی تعریف می‌شود، گفت: در سطح اول مهم‌ترین رکن آموزش و توانمندسازی است.

    سردار رحمت‌اللهی ادامه داد: در تمام سیستم‌های پیشرفته پلیسی دنیا، آموزش‌ها در نگاه سنتی معمولا مبتنی بر تقویت قوای جسمانی و آمادگی دفاعی بوده‌اند؛ اما در نگرش جدید هم در تمام سیستم‌های پیشرفته پلیسی دنیا و هم در مجموعه‌هایی که هویت شبه عملیاتی دارند، آموزش‌ها مبتنی بر ایجاد تعامل بین اعمال قانون و پیشگیری از وقوع جرم است.

    همچنین نوکنده، مدیر موزه ملی ایران در بخش دیگری از مراسم اختتامیه دوره آموزش تخصصی ضابطین خاص قضایی ضمن ابراز خوشحالی نسبت به اینکه در حوزه یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی اهمیت خاصی به مقوله آموزش‌های تخصصی داده می‌شود، افزود: امروزه موزه ملی تعداد دوربین‌های حفاظتی خود را از 200 عدد به  400عدد رسانده و ما امیدواریم که بتوانیم برخی از تجهیزات حفاظتی را در موزه نصب کنیم زیرا هم اکنون بحث امنیت موزه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار