مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

اما و اگرهای راه‌اندازی ترمنیال ۲۰ میلیونی فرودگاه امام

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اگر اجازه ندهند و دست ما را باز نگذارند، ترمنیال ۲۰ میلیونی فرودگاه امام خمینی راه نمی‌افتد، گفت: نمی‌دانستم ساخت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) پیشنهاد ایکائو بوده است.

اما و اگرهای راه‌اندازی ترمنیال ۲۰ میلیونی فرودگاه امام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، علی عابدزاده در مراسم معارفه سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان این‌که جای آقای نویدی -مدیرعامل سابق شهر فرودگاهی امام خمینی- خالی است دیروز تلفنی با وی صحبت کردم و قرار بود امروز ساعت 11 اینجا باشند،‌گفت: مسئولیت دارایی نیست، مسئولیت بدهی است و در قاموس ما این است که فرد مسئول بدهکار است. امروز این بار سنگین را از دوش نویدی برمی‌داریم و بر دوش آقای فتاحی قرار می‌دهیم.

    وی تصریح کرد: مدیرعامل سابق در دو سال اخیر تلاش‌های بسیار زیادی در حمل و نقل هوایی انجام دادند، افزود: امروز حمل‌ونقل هوایی با تلاش مدیران سابق به عنوان اولویت سیاستگذاری‌های نظام درامده است.

    وی با بیان این‌که کارشناسان سال‌های سال تلاش کردند این صنعت از اولویت برخوردار باشد،‌ ادامه داد: حمل‌ونقل هوایی باید در اولویت قرار داشته باشد،‌چراکه بررسی عملکرد حمل‌ونقل هوایی را بررسی کنیم می‌بینیم خوشبختانه این صنعت حمل‌ونقل عمومی شده است.

    رییس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: در 5 سال اخیر هزینه‌هایی صرف ریل و جاده از محل بودجه عمومی کشور شده است،‌ در این بخش‌ها رشد‌هایی داشته ایم که البته به اندازه بخش خصوصی نبوده است. در حمل‌ونقل هوایی بدون آن‌که این بخش به بودجه دولتی متکی باشد، بیشترین سهم را در توسعه داشته و به طور متوسط سالانه 9 درصد رشد داشته ایم.

    عابدزاده تاکید کرد: این نکته بسیار مهمی است که می‌تواند صنعت حمل‌ونقل هوایی را تحت تاثیر قرار دهد.

    وی با اشاره به این‌که ساختار اقتصادی کشور گرفتار شده بود، اظهار کرد: ترمینال 20 میلیونی فرودگاه امام راه نمی‌افتد،‌اگر به ما اجازه ندهند و دست ما را باز نگذارند.

    وی  در ادامه گفت: در حمل‌ونقل هوایی در خاورمیانه طبق گزارش‌های جهانی، بیشترین نرخ رشد را داریم و 4 تا 5 درصد از رشد جهانی بالاتریم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان "نمی دانستم ساخت فرودگاه امام خمینی پیشنهاد ایکائو بوده است"، اظهار کرد: دولت و مجلس به صنعت حمل و نقل هوایی کمک کرده است و سازمان هواپیمایی وظیفه دارد نقش نظارت، تسهیل و سیاستگذاری را در این بخش اجرایی کند.

    عابدزاده با این ادعا که ساختارهای سازمانی، مالی و نظارتی  را در سازمان هواپیمایی تغییر داده‌ایم، گفت: خطوط هوایی و شرکت فرودگاه‌ها باید بدانند مدل کاری گذشته کارایی گذشته را ندارد اگر بخواهیم بار را بر دوش مردم بگذاریم و هزینه‌ها را افزایش دهیم، نقش کلید حمل‌ونقل هوایی را از دست می‌دهیم. از این رو ایرلاین‌ها و شرکت‌ فرودگاه‌ها روش‌های خود را تغییر داده و آنرا منطبق بر دانش سیاست روز کنند.

    وی با بیان این‌که  قیمت بلیت پروازها در خطوط هوایی دنیال طی سال‌های اخیر کاهش یافته است، افزود: 80 میلیون جمعیت و تعداد زیادی فرودگاه در کشور داریم که یک بازار ضمانت شده در داخل کشور تا 10 سال آینده در صنعت حمل‌ونقل هوایی است.

    وی با بیان این‌که در دو سه سال اخیر در اداره شهر فرودگاهی تجربه زیادی را به دست آورده‌ایم، تصریح کرد:‌ از آقای نویدی -مدیرعامل مستعفی شهر فرودگاهی- قدردانی می‌کنیم و امیدواریم خدا به سرپرست این شرکت کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار