مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت ایجاد کمیته ای برای نجات بازار از بافت فرسوده;

پلاسکوهای زیادی را تجربه خواهیم کرد

عصر ساختمان- عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران در خصوص نوسازی بازار گفت: اکنون زمان آن نیست که نهاد ها این مسئولیت را به یکدیگر واگذار کنند و باید کمیته ای برای نجات بازار از بافت فرسوده تشکیل شود.

پلاسکوهای زیادی را تجربه خواهیم کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از پایگاه خبری گسترش، محمد علی صدیقی  اظهار کرد: بازارهای سنتی تهران و کلان شهر ها دچار فرسودگی شده اند که این امر ایمنی کسبه و خریداران را تهدید می کند.

    خزانه دار اتاق اصناف ایران گفت: با توجه به مشکلات مالی که جامعه با آن دست به گریبان است و تحریم و پیش از آن جنگ تحمیلی نتوانسته ایم نسبت به نوسازی بازار اقدام کنیم.

    وی افزود: شکل ظاهری اکنون تهران را مدیون دولت سازندگی هستیم. در دوران سازندگی، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهردار وقت،غلامحسین کرباسچی اقداماتی برای احیا، ترمیم و نوسازی بازار آغاز شد اما در دولت های بعدی عقیم ماند. فرسودگی امروز بافت بازار از حد مشکل گذشته و به مرز معضل رسیده است. اگر هرچه سریع تر بازار ها و مراکز تجاری فرسوده نوسازی نشوند پلاسکوهای زیادی را تجربه خواهیم کرد.

    صدیقی همکاری نکردن بازاری ها را از جمله علت های نوسازی نشدن واحد های صنفی و بازار دانست و بیان کرد: با توجه به مشکلات رکود اقتصادی بازاریان ترجیح می دهند در بافت فرسوده کار کنند و برای چندین ماه یا یک تا دو سال محل فعالیت خود را به امید باز سازی و نوسازی تخلیه نکنند. در خصوص پلاسکو مدت ها قبل این پیشنهاد ارائه شده بود که برای مدتی ساختمان مذکور را تخلیه و به مرکز تجاری دیگری که از نظر امکانات ایده آل بود مشغول به کار شوند اما در آن منطقه مورد پیشنهاد رکود بیشتری واقع بود از این رو امروز را به فردا موکول کردند و آن فاجعه به بار آمد. امروز ده ها مرکز تجاری در تهران شرایط مشابه پلاسکو را دارند و هرچند هر لحظه منتظر واقعه ای هستیم اما جا بجا نمی شوند.

    وی ادامه داد: به هیچ عنوان این امکان وجود ندارد که به برای باز سازی، کل بازار را به یک باره تخلیه کنیم. بلکه باید کارگروهی قدرتمند به طور موردی و اقتضایی در این خصوص تصمیم گیری کند. نمی توان نسخه ای قطعی و کلی برای همه این بازار ها و مراکز تجاری نوشت و باید به طور موردی بررسی شوند.

    عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران اظهار کرد: شهرداری عوارض واحد های صنفی را دریافت می کند که این امر می توانددر نوسازی بازار نقش موثری داشته باشد. شهرداری ها باید در کنار مالکان، اتاق اصناف ایران و اتحادیه صنفی و نهاد هایی که می توانند کمک کنند از جمله بنیاد مسکن و شهرسازی، سپاه که -تجربه خوبی در ساخت و ساز و ایمن سازی دارد و امکانات و تجهیزات به روزی در اختیار دارند- قرار بگیرند و به سرعت به ایمن سازی شهرها ورود پیدا کنند.

    بر اساس گزارش پایگاه خبری گسترش، پیش از این، مسئول هیات‌امنای مرکزی بازار تهران همچنین گفته بود: بیش از 20 صنف اتاق اصناف در بازار فعالیت دارند و در مجموع می‌توان گفت که حدود 60 تا 70 هزار کاسب دارای پروانه کسب در این محدوده مشغول به کار هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو