مدیران خودروعصر اعتبار

کشف پایه ستون اشکانی از قاچاقچیان در همدان

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان از کشف یک پایه ستون اشکانی در جاده کرمانشاه به همدان از قاچاقچیان آثار تاریخی خبر داد.

کشف پایه ستون اشکانی از قاچاقچیان در همدان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، علی مالمیر  با بیان این‌که سه روز پیش - جمعه 30 تیر- قاچاقچیان در حال انتقال این پایه ستون از جاده کرمانشاه به همدان دستگیر شده و این اثر تاریخی ضبط شده است، افزود: براساس نظر کارشناسان تا امروز به نظر می‌رسد این پایه‌ستون که تنها اثر ضبط شده از آن‌ها بوده، متعلق به دوره اشکانی باشد، اما هنوز مشخص نیست که این اثر تاریخی متعلق به کدام بخش از کشور است.

    او با بیان این‌که این اثر تاریخی توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شده و پس از انجام مراحل قانونی آن با توجه به این که در حوزه‌ی جغرافیایی استان همدان به دست آمده، تحویل میراث‌فرهنگی این استان می‌شود، ادامه داد: قطعا دستگاه‌های انتظامی و امنیتی با بازجوئی از قاچاقچیان به اطلاعات گسترده‌تری درباره‌ی کشف این اثر تاریخی می‌رسند.

    مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان در ادامه عملیات کشف اثر تاریخی از قاچاقچیان عتیقه را نخستین عملیات ضبط در طول امسال دانست و افزود: از سوی دیگر چند عملیات دستگیری حفار غیر مجاز در سطح استان و در از اول امسال تا کنون انجام شده و حتی ابزارآلات حفاری از آن‌ها کشف ضبط است.

    او با توجه به آمار به دست آمده از دستگیری حفاران غیرمجاز در سطح استان ادامه داد: این اتفاق خود عاملی برای جلوگیری از تخریب یک محوطه یا بعضا آثار تاریخی است که ممکن است توسط حفاران به دست آید.

    "مالمیر" همکاری نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، انجمن‌های میراث فرهنگی استان و نیروی انتظامی را عاملی برای کشف به موقع آثار تاریخی و حفاران دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی