مدیران خودروعصر اعتبار

معاون فنی و زیربنایی راه آهن:

راه آهن تهران-گرمسار و گرگان- اینچه برون با پول روسی‌ها برقی می‌شود

عصر ساختمان- معاون فنی و زیر بنایی راه آهن با بیان اینکه عملیات خدمات مهندسی قطعه نیشابور در پروژه برقی کردن راه آهن تهران- مشهد آغاز شده است، گفت: با روسی‌ها برای ساخت و تامین مالی برقی شدن راه اهن تهران- گرمسار و گرگان – اینچه برون وارد مذاکره شده‌ایم.

راه آهن تهران-گرمسار و گرگان- اینچه برون با پول روسی‌ها برقی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، مازیار یزدانی با اشاره به انعقاد قرارداد نهایی برقی کردن راه آهن تهران- مشهد در روز گذشته اظهار داشت: علمیات خدمات مهندسی در مسیر تهران – مشهد در قطعه نیشابور- مشهد شروع شده است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر مشاوران داخلی و خارجی در پروژه خدمات مهندسی این مسیر مشغول به کار هستند، گفت: قرار بر این بود که عملیات اجرایی پس از انعقاد قرارداد نهایی شروع شود.

    معاون فنی و زیر بنایی راه آهن ادامه داد: ارزش قرارداد برقی کردن راه آهن تهران- مشهد1. 5 میلیارد دلار است در این پروژه از توانمندی‌ها و امکانات داخلی برای اجرای طرح استفاده می‌شود.

    یزدانی در پاسخ به این سوال که آیا برقی کردن راه آهن محور دیگری در دستور کار راه آهن و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، گفت: با روسی‌ها برای برقی کردن مسیر راه آهن تهران- گرمسار و گرگان- اینچه برون در حال مذاکره هستیم و قرار بر این است که تفاهم نامه مهندسی پیوست قرارداد شود.

    وی درباره تامین مالی برقی شدن راه اهن تهران- گرمسار و گرگان- اینچه برون اظهار داشت: قرار بر این است که این دو پروژه هم از طریق فاینانس روسی تامین مالی شود و توسط روس‌ها سرمایه گذاری می‌شود.

    این مقام مسئول افزود: یکی از موضوعات مورد تاکید راه آهن ایران در این قرارداد‌ها انتقال تکنولوژی است که به صراحت در قرارداد‌ها ذکر شده است و انتقال تکنولوژی و دانش چه در بخش زیربنایی و چه در بخش ناوگان انجام می‌شود.

    یزدانی همچنین درباره تامین ناوگان خط اهن برقی تهران- مشهد گفت: ناوگان راه اهن برقی با سایر خطوط متفاوت است و با چند تولید کننده این نوع ناوگان مذاکراتی انجام شده و باید برای این خطوط ناوگانی با توان سیر سرعت بالای 200 کیلومتر بر ساعت نیاز تامین شود که تعداد این واگن‌های جدید بستگی به ترافیک مسیر دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار