مدیران خودروعصر اعتبار

برترین های فناوری تاسیسات در سال ۲۰۱۵

عصر ساختمان:توربین های بادی، آب/گلیکول فوق سرد، چاه های زمین گرمایی، بازیافت اب کندانس کویل و یک سیستم گرمایش آب پمپ حرارتی مرکزی در میان معیارهای جدید در ۵ ساختمانی بودند که جوایز فناوری تاسیسات ASHRAE را دریافت کردند.

برترین های فناوری تاسیسات در سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تاسیسات نیوز، توربین های بادی، آب/گلیکول فوق سرد، چاه های زمین گرمایی، بازیافت اب کندانس کویل و یک سیستم گرمایش آب پمپ حرارتی مرکزی در میان معیارهای جدید در 5 ساختمانی بودند که جوایز فناوری تاسیسات ASHRAE را دریافت کردند.
    ASHRAE دستاوردهای چشمگیر اعضا که طرح های کاربردی موفق و جدیدی در ساختمان داشتند را ملاک انتخاب خود قرار داده است. این طرح ها استانداردهای ASHRAE را برای مدیریت موثر انرژی و IAQ رعایت کرده اند.
    1. فروشگاه Net Zeroوال گرین

    برنده اول جایزه در گروه ساختمان های تجاری جدید: برند جهانی داروسازی طرح ساختمان فروشگاهی را ایجاد کرده که می تواند محل نمایش یک طرح نوین، با عملکرد بالا و پایدار در جوامع معماری، مهندسی و فروش باشد. فروشگاه طوری طراحی شده که به حد استاندارد ساختمان های zero energy برسد.

    از جمله ویژگی های جدید این ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • مبرد CO2 برای گرمایش، سرمایش و تجهیزات تبریدی

    • انرژی زمین گرمایی با حفر 550 فوت زمین زیر فروشگاه

    • 840 پنل خورشیدی پشت بامی

    • دو توربین بادی به ارتفاع 35 فوت

    • روشنایی LED و استفاده از نور روز

    • مصالح ساختمانی کارامد از نظر انرژی

    2. دفتر انرژی مثبت ساختمان DPR در سان فرانسیسکو
    برنده اول در گروه ساختمان های تجاری قدیمی. دفتر قبلی پتانسیل واردکردن طرح های نو و تلفیقی و کاهش مصرف انرژی و بهبود شرایط داخلی و در عین حال مقرون به صرفه بودن را نشان می دهد.

    طرح شامل یک سیستم فوتولتائیک پشت بامی 118 کیلوواتی، کلیه سیستم های برقی، نورگیرهای سقفی، فن های سقفی تحت کنترل سیستم مدیریت ساختمان، نور روز تقویت شده و دیوارهای زنده می باشد.

    یک ساختمان اداری انرژی مثبت با کاهش بارهای انرژی از طریق استفاده از سیستم های برقی و تاسیساتی کارامد و نصب سیستم های حرارتی خورشیدی و فوتوولتاییک در بام برای تولید انرژی بیشتر از انچه ساختمان مصرف می کند به دست آمد.
    شاخص مصرف انرژی هدف (EUI) 23.6 kBtu بر فوت مربع در سال بود که در سال اول به 20.4 رسید که بسیار کمتر از خط مبنای قانون یعنی 49 EUI و 20% انرژی مثبت خالص بود. با بازسازی ساختمان موجود، پروژه میزان کربن باقی مانده را تا 70% کاهش داد.
    آسایش و سلامت ساکنین نیز یک اولویت اصلی به شمار می امد. یک سیستم هوای خارجی اختصاصی، 30% تهویه بیشتر از مقدار لازم استاندارد ANSI/ASHRAE را تامین می کند. ونتیلاتورهای بازیافت گرما از 8 پیش فیلتر MERV و 15 فیلتر نهایی MERV برای فیلترکردن آلاینده ها استفاده می کنند که راندمان فیلتراسیون را افزایش داده و IAQ را باز هم بهتر می کند.

    ویژگی جالب دیگر، استفاده از اجزای دینامیک مثل نور خورشید و گیاهان برای فعال کردن فضا، شادابی کاربران و برقراری پیوند با محیط بیرون است. سه دیوار زنده در لابی اصلی با جذب ترکیبات ارگانیک فعال IAQ را بهتر کرده و حس شادابی عمومی برای ساکنین را افزایش می دهد.
    3. ساختمان علوم آن-ماری ادوارد – دانشگاه جان ابوت (کبک کانادا)

    جایزه اول در گروه ساختمان های آموزشی جدید. در این ساختمان شش طبقه جدید، تنوع انرژی با استفاده از چاه های زمین گرمایی، گرمایش و سرمایش برقی، گرمای آب داغ با گاز طبیعی و پیش گرمایش خورشیدی همراه است.

    مصرف آب آشامیدنی با استفاده از لوله کشی جریان کم کاهش یافته و منابع از طریق استفاده مجدد و بازیافت به حداکثر می رسد:
    • استفاده مجدد از هوای برگشتی به عنوان هوای کمکی در آزمایشگاه ها

    • استفاده مجدد از آب کندانس کویل برای مرطوب کردن هوای اگزاست

    • بازیفات برای اگزاست های عمومی و آزمایشگاه ها

    • بازیافت از طریق استخراج پمپ حرارتی و ذخیره در مخازن لایه لایه

    • بازیافت آب باران و آب کندانس فن کوئل

    الزامات تهویه آزمایشگاه و سطوح شیشه ای بزرگ می تواند تاثیرات مخربی روی راندمان انرژی داشته باشد. با این حال مصرف انرژی واقعی ساختمان 45% کمتر از خط مبنا و 10% کمتر از طرح شبیه سازی ارایه شده است.
    4. فرودگاه سیاتل-تاکوما

    برنده جایزه اول در گروه فرایندها یا تاسیسات صنعتی جدید برای پروژه هوای پیش تهویه شده Pre-conditioned فرودگاه Sea-Tac.
    برنامه قرن فرودگاه بر اساس دیدگاهی از کاهش انتشارات کربن و آلاینده های هوا، افزایش حفظ انرژی، مسوولیت اجتماعی و مالی و فراتر رفتن از حد انتظارات مشتری تدوین شد. پروژه هوای پیش تهویه شده گام مهمی در رسیدن به هدف برنامه و سبزترین و کارامدترین فرودگاه در آمریکای شمالی است.
    سیستم شامل یک واحد هوای پیش تهویه (PCAP)، لوله کشی و هواساز برای تامین سرمایش و گرمایش برای هواپیماها در زمان سوار و پیاده شدن برای کاهش هزینه خطوط هوایی، بهبود کیفیت هوا، نویز کم و افزایش راندمان انرژی می باشد.PCAP آب/گلیکول فوق سرد را از 15 مایل لوله کشی برای هر 73 دریچه هواپیما در ساختمان موجود تحویل می دهد تا نیازهای تاسیساتی کامل هواپیما را مرتفع سازد. سیستم به هواپیما اجازه خاموش کردن واحدهای برقی کمکی که با سوخت جت تغذیه می شوند را داده و سبب صرفه جویی در مصرف سوخت جت و کاهش انتشار دی اکسید کربن و سایر گازها می شود.

    میزان کاهش محقق شده از طریق این پروژه شامل صرفه جویی های سالانه در موارد زیر بود:
    • 5 میلیون گالن در سوخت؛ 15 میلیون دلار صرفه جویی در هزینه های سوخت خطوط هوایی
    • 40000 تن متریک گاز گلخانه ای
    • 73 تن اکسید نیتروژن
    • آلودگی نویز از هواپیماهای پارک شده در گیت
    5. آپارتمان های Stack House
    جایزه اول در گروه مسکونی. پروژه شامل دو ساختمان چندطبقه جدید و یک کاربرد مجدد ساختمان قدیمی است که به حفظ برخی کاراکترهای قدیمی مجاور کمک کرد. پروژه یک بلوک شهری در South Lake Union در مجاورت سیاتل را پوشش می دهد.
    سیستم های مکانیکی جدید شامل یک سیستم آبگرمکن پمپ حرارتی مرکزی در دو ساختمان بزرگ تر، پمپ های حرارتی بدون کانال برای 40% واخدهای آپارتمانی و فضاهای مشترک و مهار آب باران و استفاده مجدد برای کشاورزی شهری در بام می شود.

    ساختمان قدیمی در شهر پایلوت سیاتل قرار داشت که اولین برنامه در کشور برای پیش بینی مطابقت با قانون انرژی بود.

    همچنین پروژه در یک پروژه پایلوت تصفیه آب باران با واحد خدمات شهری سیاتل با دو دستگاه بیوفیلتراسیون شرکت کرد که تصفیه اولیه برای جاری شدن آب باران از تپه Capitol قبل از تخلیه به Lake Union را انجام می داد.
    آپارتمان ها در میان ساختمانهایی با بیشترین راندمان در شمال غربی اقیانوس آرام با EUI 19.8 برای ساختمان غربی و 27.1 kBtu بر فوت مربع در سال برای ساختمان جنوب شرقی بود.

    جوایز برتر در کنفرانس زمستانی ASHRAE 2016 که در 23 تا 27 ژانویه در اورلاندو فلوریدا برگزار می شود اعطا می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار