مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش اجاره بهای مسکن سدی بر ازدواج جوانان

عصر ساختمان- افزایش اجاره بها در ماه های اخیر در حوزه مسکن، مانعی بر تشکیل خانواده جوانان شده و مشکلاتی در این بخش به وجود آورده است.

افزایش اجاره بهای مسکن سدی بر ازدواج جوانان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از عصرهامون، یکی از موضوعاتی که در تشکیل خانواده مورد ملاک خانواده ها می باشد، بخش مسکن است، این بخش در سالهای اخیر با تلاطم ها و صعود و فرود رفتن خاصی روبرو بوده است که سیستان و بلوچستان نیز از این موضوع مستثنا نبوده و در شهرهای مختلف این موضوع برای همگان ملموس است.
    این تلاطم ها در دولت های نهم و دهم و اوایل دولت یازدهم که موضوع مسکن مهر در حال اجرا بود و مسکن به مردم عرضه می شد رو به فرود بود و صاحب مسکن ها اجبارا رو به کاهش قیمت اجاره بهای مسکن خود شدند اما در دولت یازدهم با تعطیل شدن روند اجرای مسکن مهر، اجاره بها رو به صعود رفت و هر از چند گاهی افزایش قیمت مسکن را از رسانه ها و مردم می شنویم.
    در این خصوص خبرنگار عصرهامون طی مصاحبه هایی به دنبال این فراز و فرود های قیمت مسکن پرداخته است.
    تلاطم بخش مسکن در سالهای اخیر10تا15درصد بوده است
    رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه گفت: با توجه به ساخت و سازهای بی رویه ای که در دولت های گذشته انجام شده است، با تورم در بخش مسکن روبرو هستیم.
    محمدنعیم امینی فرد افزود: در حال حاضر همچنان بخشی از قشر نیازمند و کم درآمد جامعه در زمینه مسکن با مشکل روبرو هستند.
    وی با تاکید بر اینکه مقررات تنظیم بازار مسکن براساس عرضه و تقاضا است، نرخ تورم و رکود در بازار مسکن را از دلایل دیگر افزایش اجاره بها در استان و جامعه عنوان کرد.
    فاصله بین عرضه و تقاضا عامل افزایش اجاره بهای مسکن در استان می باشد
    معاون اتحادیه املاک شهر زاهدان گفت: فاصله بین عرضه و تقاضا در بخش مسکن، عامل اصلی افزایش اجاره بها در بخش مسکن می باشد.
    محمدرضا رخشانی در این زمینه به خبرنگار ما افزود: باید عرضه باشد تا تقاضاها پاسخ داده شده و قیمت اجاره بها نیز ثبات داشته باشد.
    وی در ادامه اجرای طرح مسکن مهر در دولت های نهم و دهم را بهترین عملکرد در بخش مسکن عنوان کرد و تاکید کرد: عرضه طرح مسکن مهر باعث شد تا بسیاری از صاحب مسکن ها اجاره بهای منزل مسکونی خود را کاهش دهند.
    وی تصریح کرد: دولت باید سیاستی جدیدی در این بخش داشته باشد تا اجاره بها کاهش پیدا کند و در این زمینه می توان به طرح هایی به مثل مسکن مهر نیز فکر کرد.
    نظارت بر بخش مسکن بیشتر شود
    رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: باید نظارت لازم از طرف ارکان های حاکمیتی به صورت تخصصی در بخش مسکن وجود داشته باشد تا شاهد افزایش اجاره بها در بخش مسکن نباشیم.
    عبدالعزیز بلوچزهی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر با تعطیل شدن مسکن مهر ساخت و ساز جدید و قابل توجهی در استان انجام نمی شود باید نظارت ها در این بخش افزایش یابد تا جلوی افرادی که خودسرانه اجاره بها را افزایش می دهند گرفته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو