مدیران خودروعصر اعتبار

شاکری:

شهرداری جدید تهران باید توانمند و پاکدست باشد

عصر ساختمان- رئیس کمیته فرهنگی شورای چهارم شهر تهران گفت: شهردار جدید تهران باید توانمند و پاکدست باشد تا مردم و مدیریت شهری آسیب نبینند.

شهرداری جدید تهران باید توانمند و پاکدست باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای چهارم شهر تهران  اظهار داشت: کلانشهر تهران برابر با حداقل 5 وزارتخانه گستردگی، تنوع موضوعات و بودجه دارد، بنابراین دارای مدیریتی پیچیده است و کسی که به عنوان شهردار انتخاب می‌شود، باید به همین میزان مجرب باشد و در رزومه خود سابقه مدیریت چند نهاد و تشکیلات گسترده را داشته باشد.

    وی با اشاره به بودجه سالانه 18 هزار میلیاردی شهرداری تهران ادامه داد: بودجه شهرداری تهران از بودجه عمرانی کل کشور بیشتر است، بنابراین شهردار آینده شهر تهران باید پاکدست باشد.

    رئیس کمیته فرهنگی شورای چهارم شهر تهران تصریح کرد: توانمندی و پاکدستی شهردار جدید باید احراز شود، چرا که سیستم عظیمی چون مدیریت شهری تهران بزرگ جای آزمون و خطا ندارد.

    شاکری در خصوص اعلام برنامه‌های نامزدهای شهرداری و روابط شهردار و شورای شهر جدید گفت: اعلام برنامه‌ها از طرف نامزدان تصدی شهرداری خالی از لطف نیست اما این برنامه مباحث کلان است و کارآمدی، خرد فردی،‌ انتخاب همکاران و چینش ساختار از جمله مسائل مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

    وی ادامه داد: وضعیت شهرداری مثل هواپیمایی است که در نیمه راه قرار دارد و خلبان آن در شرف تعویض است، بنابراین فرد مورد نظر برای تصدی این جایگاه باید نسبت به وضعیت و مسائل مختلف شهرداری اطلاعات و تسلط داشته باشد.

    رئیس کمیته فرهنگی شورای چهارم شهر تهران افزود: یکی از نواقص و مشکلات اصلی میان اعضای شورا و شهردار میزان اختیارات است که در دوره شورای چهارم و مدیریت شهری بسیار نسبت به آن اعتراض شد، شورای جدید خواهان بیشترین اختیارات برای اعمال نظارت و شهردار جدید برای اعمال مدیریت است که به نظر کارشناسان این اختلال در 6 ماه اول به چالشی اساسی منجر می‌شود.

    شاکری با بیان اینکه شورای پنجم فرصتی برای رفع این مشکل از طریق تغییر روانی ندارد،  افزود: شورا می‌تواند منشور توافقی را آماده کند تا شهردار آینده با امضا و تعهد به آن، آرای اکثریت برای تصدی شهرداری را کسب کند.

    وی در پایان گفت: هرگز نباید به سیستم شهرداری به شکل جناحی و سیاسی نگاه کرد، چرا که مطالبه مردم است، بنابراین شهردار آینده باید رزومه مدیران، شهرداران و عوامل مناطق را با ترازوی کارآمدی وضع کند نه ترازوی سیاسی تا مردم و سیستم مدیریت شهری آسیب نبینند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار