مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران پیش‌بینی کرد:

سایه امن رفع تحریم‌ها بر اقتصاد ساخت‌و‌ساز کشور

عصر ساختمان:رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با تاکید بر بالارفتن اعتبار اقتصاد بین‌المللی کشور گفت: با ثباتی که در بازار مسکن وجود دارد زمینه کاهش مجدد آن حداقل در کوتاه‌مدت وجود ندارد.

سایه امن رفع تحریم‌ها بر اقتصاد ساخت‌و‌ساز کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن محتشم درباره آثار رفع تحریم‌ها بر نظام ساخت و ساز کشور گفت: لغو تحریم‌ها و اجرای برجام در اقتصاد کلان کشور موثر است و به تبع آن بر بخش ساختمان و مسکن نیز تاثیر خواهد گذاشت. با لغو تحریم‌ها و اجرای برجام، پول‌های بلوکه‌شده ایران آزاد می‌شود که همین اتفاق کمک موثری به بالارفتن سطح درآمد دولت می‌کند و از سویی دیگر فروش نفت نیز افزایش خواهد یافت که همین افزایش نیز موجب تولید بیشتر خواهد شد که به درآمد بیشتر می‌انجامد.

    رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران افزود: بالا رفتن اعتبار اقتصادی بین‌المللی کشور سومین و مهمترین اثری است که با اجرای برجام و رفع تحریم‌ها بر اقتصاد کشور سایه امنی می‌اندازد. همچنین سرمایه‌گذاران خارجی امکان حضور در بازار ایران را که دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی در منطقه است پیدا خواهند کرد که همین مسئله زمینه مبادلات بین‌المللی را برای ایران نیز فراهم خواهد کرد.

    محتشم تاکید کرد: صنعت ساختمان که جزو صنایع داخلی است تحت تاثیر رونق اقتصادی و گسترش مبادلات تجاری متحول می‌شود. به نظر می‌رسد توزیع درآمد برای افراد جامعه بیشتر می‌شود و گردش نقدینگی راهکار مناسب‌تری نسبت به سال‌های گذشته پیدا می‌کند و همه اینها باعث می‌شود تا صنعت ساختمان تحت تاثیر اجرای برجام از شرایط رکود خارج شود و آینده مثبتی برای آن پیش بینی می‌شود.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا در درازمدت و با ثابت‌شدن روند لغو تحریم‌ها و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با سایر مناطق دنیا، می‌توان امید به کاهش قیمت مسکن داشت یا خیر؟ گفت: تجربه نشان داده است با ثباتی که در بازار مسکن وجود دارد زمینه کاهش مجدد آن حداقل در کوتاه مدت وجود ندارد.

    محتشم در پایان گفت: وقتی شرایط جامعه برای سرمایه‌گذاری مهیا می‌شود و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری افزایش خواهد یافت کهبه تبع آن نظام کسب و کار و تقاضا نیز افزایش می‌یابد.مسکن صنعتی داخلی است و با شرایط موجود این امیدواری وجود دارد که قیمت آندر «درازمدت» کاهش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار