مدیران خودروعصر اعتبار

مخالفت با احداث هتل ۱۹ طبقه‌ ناهارخوران شهر گرگان

عصر ساختمان- دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار گلستان، مصوبه شورا را درباره احداث هتل پنج ستاره ناهارخوران در حریم شهر گرگان با تاکید بر مخالفت شورا با احداث هتل در ۱۹ طبقه و موافقت با احداث حداکثر پنج طبقه، ابلاغ کرد.

مخالفت با احداث هتل ۱۹ طبقه‌ ناهارخوران شهر گرگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به صادقلو استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان، مصوبه شورا را درباره احداث هتل پنج ستاره ناهارخوران در حریم شهر گرگان، ابلاغ کرد.

    در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار گلستان، آمده است: موضوع احداث هتل پنج ستاره در 19 طبقه (15 طبقه روی همکف و 3 طبقه زیر زمین) در عرصه به مساحت حدود 6400 مترمربع در حریم شهر گرگان در محل هتل قدیمی ناهارخوران مصوب 1395.12.21 شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان در جلسه مورخ 96.4.19 شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، مورد بررسی قرار گرفت و ضمن تایید صورتجلسه مورخ 96.3.28 کمیته فنی و توجه به اینکه:

    - اراضی موردنظر در محور ناهارخوران و در فاصله 4 کیلومتری از شهر گرگان واقع است و بارگذاری سنگین در این مقیاس، موجب تحریک توسعه در این محور و زمینه ساز درخواست های مشابه بعدی خواهد شد. این در حالی است که ساخت و سازهای فعلی در طول محور زیارت به اذعان مسئولین محترم استان بسیار فراتر از توان اکولوژیک منطقه است.

    - احداث هتل مذکور موجب افزایش قابل‌ملاحظه تقاضای سفر در طول محور زیارت خواهد شد. در حالیکه این محور در وضع فعلی با مشکل عمده (خصوصا در ساعات و ایام پیک) روبه‌روست و احداث هتل مذکور، قطعا مشکلات ترافیکی برای کل محور ایجاد خواهد کرد و گره ترافیکی همجوار هتل (میدان موجود) را تشدید خواهد نمود.

    - با توجه به وجود اراضی در داخل شهر گرگان در قالب کاربری‌های تفریحی- توریستی از یک‌سو و نزدیکی بسیار اراضی مدنظر با شهر، رفع نیاز شهر به هتل در داخل شهر، میسر می‌باشد.

    - افزایش بارگذاری هتل بدون هرگونه ارزیابی زیست‌محیطی و رصد تاثیرات طبیعی آن صورت گرفته است.

    با افزایش بارگذاری هتل مذکور، مخالفت و مقرر نمود:

    1. هتل جدید حداکثر در سطح اشغال هتل تخریب‌شده قبلی در 4 طبقه روی همکف یا زیرزمین (مجموعا 5 طبقه) احداث شود.

    2. طرح معماری هتل جدید با رعایت بند 1 و در انطباق با زمینه ارزشمند و احیای مجدد ارزش‌های معماری و یادمانی هتل قبلی، با هماهنگی دفتر معماری و طراحی‌شهری به تایید کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری استان برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار