مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بازسازی بنیاد مسکن:

بانک‌ها متعهد شدند تا پایان ماه جاری مانده تسهیلات مسکن روستایی را ابلاغ کنند

عصر ساختمان- معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن از برگزاری جلسه پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در بانک مرکزی با حضور بانک‌های عامل خبر داد و گفت:‌ تصور بنده این است که سقف تسهیلات مسکن روستایی سال آینده افزایش نیابد.

بانک‌ها متعهد شدند تا پایان ماه جاری مانده تسهیلات مسکن روستایی را ابلاغ کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، عزیزا‌الله مهدیان  با اشاره به اینکه برخی بانک‌های عامل هنوز سهمیه اعطای تسهیلات مسکن روستایی را به شکل 100 درصد ابلاغ نکرده‌اند، گفت: برخی از بانک‌ها سهمیه اعطای تسهیلات 18 تا 20 میلیون تومانی مسکن روستایی را به شکل 100 درصد ابلاغ نکرده بودند که به همین منظور جلسه‌ای در اداره اعتبارات بانک مرکزی و با حضور نمایندگان بانک‌های عامل برگزار شد.

    وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا بانک‌های عامل تا پایان ماه جاری سهمیه خود را به شکل 100 درصد ابلاغ کنند، چراکه برخی بانک‌ها به عنوان مثال 20 درصد از سهمیه خود را ابلاغ کرده‌اند که در این جلسه مقرر شد تا پایان ماه جاری این شکل نیز برطرف شود.

    معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: بانک مرکزی و بانک‌های عامل معتقدند که باید از ساخت و نوسازی مسکن روستایی حمایت شود، چراکه در مدت 4 ماه گذشته 36 هزار قرارداد از سهمیه 200 هزار واحدی در بانک‌ها به امضا رسیده است و امیدواریم تا پایان سال جاری تمام این سهمیه جذب و با پرداخت تسهیلات به پایان برسد.

    پیشتر مهدیان در مصاحبه ای گفته بود که برخی بانک‌ها سخت‌گیری کرده و برخی بانک‌ها نیز نمی‌پذیرند که تسهیلات مسکن روستایی بدهند و اعلام می‌کنند منابع ندارند و اعطای تسهیلات در روستاها با یک روند کُند پرداخت می‌شود بنابراین پیگیر هستیم تا جلسه‌ای با مسئولان ارشد بانک‌ها و جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری داشته باشیم تا بر تسهیل پرداخت ها تأکید و مشکلات مرتفع شود.

    مهدیان در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد سقف تسهیلات برای سال آینده از 20 میلیون تومان فراتر برود، گفت: سهمیه هر سال در اواخر سال ابلاغ می‌شود، بنابراین سهمیه سال 96 در پایان امسال ابلاغ خواهد شد، اما در مورد افزایش سقف تسهیلات نیز صحبت کردن از آن زود است.

    وی افزود: به نظر می‌رسد این سقف افزایش نیابد، چراکه روستائیان در پرداخت اقساط مشکل دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار