مدیران خودروعصر اعتبار

سرنوشت صنعت فولاد پس از لغو تحریم‌ها

کاهش قیمت میلگرد و انواع تیرآهن در بازار

عصر ساختمان:رکود در بازار فولاد ایران کماکان ادامه دارد تا جایی که عرضه کنندگان این محصول با کاهش قیمت‌های خود نتوانسته‌اند این بازار را از رکود خارج کنند.

کاهش قیمت میلگرد و انواع تیرآهن در بازار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، فعالان صنعت فولاد معتقدند که بازار محصولات فولادی تا پایان امسال تحرکی به خود نخواهد دید و اگر ساخت و سازها رونق یابد بازار فولاد از تابستان امسال وارد رونق می شود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، رضا شهرستانی اظهار کرد: در حال حاضر در بازار فولاد شاهد کاهش قیمت‌ها بوده‌ایم و فعلاً بازار در حالت شوک است.

    عضو هیات مدیره انجمن فولاد ادامه داد: با اجرایی شدن برجام و توافق هسته‌ای فعلاً هیچ خرید و فروشی در بازار فولاد صورت نمی‌گیرد و همه منتظر هستند ببینند که این توافقات در قیمت دلار، وضع اقتصادی کشور و در بازار فولاد چه تاثیری خواهد گذاشت.

    شهرستانی بیان کرد: اگر در کشور برای حل مشکلات اقتصادی اجماع حاصل شود، وضعیت بازار فولاد از خردادماه سال آینده رو به بهبودی حرکت کند. این در صورتی است که اگر دولت بر این باشد که جذب سرمایه‌های خارجی صورت بگیرد برای کارهای زیرساختی و برای ایجاد صنایع مختلف در کشور انجام شود و همه اینها نیاز به ساخت و ساز دارد و این امر باعث می‌شود بازار فولاد راه بیوفتد.

    او در خصوص قیمت فولاد در یک هفته اخیر در بازار داخلی افزود: طی یک هفته اخیر بازار فولاد همچنان در رکود بود و بازار پویای خاصی نداشت. در حال حاضر ما حدود سه میلیون تن محصول فولادی در کارخانه‌ها داریم که دپو شده‌اند و با نزدیک شدن به برجام همه دست از خرید کشیدند تا ببییند بازار چه وضعیتی پیدا خواهد کرد و این امر باعث شد که بازار به طور کل از حرکت بایستد و طی هفته گذشته شاهد بودیم که قیمت محصولات فولادی مانند تیرآهن، میلگرد و شمش آهن حدود سه تا چهار درصد با کاهش قیمت مواجه شوند.

    مدیرعامل فولاد نورد در خصوص وجود محصولات فولادی چینی در بازار و کمک دولت برای جلوگیری از دامپیگ تصریح کرد: با توجه به اعتراض فروشندگان و تولیدکنندگان متاسفانه صدای آنها به گوش دولت نرسید. حتی وزارت صنایع و تجارت به دولت اعلام کردند بهتر است تعرفه‌ها را بالا ببرند و از ورود این محصولات به کشور جلوگیری شود تا دامپینگ شکل نگیرد اما تعرفه‌ای که دولت اختصاص داد کافی نبود و درخواست وزارت صنعت دو برابر تعرفه‌ای بود که دولت تصویب کرده بود و این ضعف دولت باعث شد حدود سه میلیون تن محصول فولادی چینی سرازیر بازار شود.

    شهرستانی در خصوص چشم‌انداز بازار فولاد تا پایان سال گفت: به نظر می‌رسد که بازار فولاد تا پایان سال در رکود باشد و همچنان بی روح و بی جان آهسته حرکت کند و همه امید به سال آینده دارند که پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز شروع شود و محصولات فولادی مانند تیرآهن و میلگرد به فروش برسد و بازار فولادی رو به بهبود حرکت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار