مدیران خودروعصر اعتبار

رونق مسکن اولویت دولت دوازدهم

عصر ساختمان- با توجه به اهمیت و جایگاه بالای وزارت راه و شهرسازی در اقتصاد کلان کشور، همواره تعیین و انتخاب وزیر راه و شهرسازی یکی از مهم‌ترین اقدامات رئیس دولت‌ها بوده است به این دلیل که اگر از هر منظر به این وزارتخانه توجه کنیم با نکات بسیار مهمی چون تأمین مسکن جامعه و همچنین تأمین نیازهای زیربنایی توسعه اقتصادی مثل راه مواجه می‌شویم.

رونق مسکن اولویت دولت دوازدهم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از جام جم،  فردین یزدانی مدیر مطالعات علمی طرح جامع مسکن، نوشت:این در حالی است که بیشتر توجهات در دوره‌های مختلف به بخش مسکن بوده و این بخش به نوعی در صدر اخبار قرار گرفته است.

    حال با توجه به نزدیک شدن زمان تعیین کابینه دوازدهم این مهم دوباره خودنمایی کرده و می‌طلبد که وزیر راه و شهرسازی برای رسیدن به اهداف عالیه در دولت دوازدهم در بخش مسکن که همواره بیشترین توجه‌ها را به خود جلب کرده، مواردی را در نظر داشته باشد که عبارتند از:

    1. اجرای مسکن اجتماعی؛ در این بخش وزارت‌ راه و شهرسازی باید برنامه‌هایی را دنبال کند که تأمین مسکن گروه‌های کم‌درآمد در قالب طرح مسکن اجتماعی محقق شده و به نوعی دغدغه سرپناه این گروه برطرف شود. این اصلی‌ترین برنامه وزارتخانه راه و شهرسازی در بخش مسکن است.

    2. دومین مساله مربوط به بازار مسکن فعلی است، به این ترتیب که نباید فعالیت‌هایی از سوی وزارتخانه یا دولت در چهار سال آینده صورت گیرد که به بهانه رونق ‌بخش مسکن شاهد ایجاد حباب قیمتی در بخش مسکن باشیم.

    3. سومین نکته این است که باید گسترش نظام تأمین مالی بخش مسکن نیز در اولویت این وزارتخانه باشد تا با استفاده از موارد و امکانات موجود شاهد بهبود شرایط مسکن و تأمین تقاضای اقشار مختلف کشورمان باشیم.

    4. اما آخرین نکته این‌که لازم است وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم دقت ویژه‌ای به مساله سکونتگاه‌های غیررسمی داشته باشد به این دلیل که امروز 11 میلیون سکنه در حاشیه کلانشهرها باعث بروز چالش‌هایی شده‌اند که باید دولت برای آنها برنامه‌ریزی دقیق و منطقی داشته باشد. از آنجا که ساکنان سکونتگاه‌های غیرسمی از طریق قانونی زمین و مسکن خود را تأمین نکرده‌اند، مشکلات آنها باید در قالب طرح‌های فقرزدایی حل شود که همکاری بخش‌های مختلف از جمله وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می‌طلبد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار