مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی خبرداد :

آغاز عملیات احداث پایانه و افزایش طول باند فرودگاه سقز

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دستور تملک زمین های فرودگاه صادر شده است، گفت: به زودی عملیات احداث پایانه و عرشه و افزایش طول باند فرودگاه سقز در آینده ای نزدیک آغاز می شود.

آغاز عملیات احداث پایانه و افزایش طول باند فرودگاه سقز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، وزیر راه و شهرسازی به همراه تعدادی از معاونانش در سفر یک روزه خود به استان کردستان علاوه بر بازدید و افتتاح پروژه هایی در مرکز استان، به شهرستان های سقز و بانه هم سفر کرد و از پروژه هایی هم چون بیمارستان 235 تختخوابی سقز، قطعه 1-الف بزرگراه کرمانشاه-میاندوآب و باند دوم محور سقز-بوکان، بیمارستان 98 تختخوابی شهرستان بانه بازدید کردند.

    وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه سقز با اشاره به اینکه این فرودگاه نقش مهمی در تسهیل ارتباطات و توسعه شمال غرب و جابجایی بار و مسافر خواهد داشت، گفت:  کردستان به دلیل داشتن فاصله کم با دریای مدیترانه می تواند نقش راهبری در توسعه ملی ایران داشته باشد.

    وی با بیان اینکه کردستان به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، عنوان کرد: بخش زیادی از کریدور شمال-جنوب در محدوده کردستان قرار گرفته و باتوجه به اینکه این کریدور از طرح های بزرگ مقیاس حوزه راه سازی کشور است وزارت راه و شهرسازی نگاه ویژه ای برای تامین اعتبار آن دارد.

    آخوندی بیان کرد: برای تملک زمین های فرودگاه سقز، دستور لازم صادر شده و به زودی عملیات افزایش طول باند و احداث پایانه و عرشه این فرودگاه آغاز می شود.

    وزیر راه و شهرسازی در بازدید از قطعه 1 - الف بزرگراه کرمانشاه-میاندوآب و باند دوم محور سقز-بوکان، نیز دستور آغاز به کار عملیات اجرایی بزرگراه سقز-بوکان به طول 25 کیلومتر این مسیر را صادر کرد.
    آخوندی در بازدید از بیمارستان 235 تخت خوابی سقز با اشاره به پیشرفت فیزیکی 73 درصدی این طرح بیان کرد: تاکنون برای ساخت این بیمارستان 300 میلیارد ریال هزینه شده و اتمام آن نیازمند 250 میلیارد ریال اعتبار است.

    فرودگاه سقز ظرفیت ارائه خدمات به بیش از 2 میلیون مسافر را دارد

    فرماندار سقز نیز با بیان اینکه محور سقز-مریوان از جاده های پراستعداد برای گردشگری است، گفت: تسریع در اتمام آسفالت ریزی هفت کیلومتر باقی مانده این مسیر ضروری است.

    علی اکبر ورمقانی  اظهارداشت: با توجه به قدمت بالای بیمارستان امام خمینی(ره) سقز تسریع در تکمیل بیمارستان 235 تختخوابی این شهرستان ضرورت دارد.

    وی ادامه داد: فرودگاه سقز پس از آغاز فعالیت خود توان ارایه خدمات به بیش از 2 میلیون نفر از مردم استان های کردستان و شمال غرب کشور را دارد و با توجه به ظرفیت آن، بودجه لازم اتمام این طرح باید از سوی وزارت راه و شهرسازی به صورت ویژه تامین شود.

    نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای اتمام آسفالت جاده های روستایی گفت: هم اکنون 400 کیلومتر راه روستایی در سقز به پیمانکار سپرده شده و اتمام این طرح ها نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار است.

    محسن بیگلری افزود: با توجه به رای 82 درصدی مردم سقز به دکتر روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لازم است دولت و مسئولان برای قدردانی از این مردم، توجه بیشتری به این شهرستان داشته باشند.

    وی ادامه داد: تلاش برای تسریع در اتمام طرح فرودگاه، بیمارستان 235 تختخوابی و آسفالت هفت کیلومتر باقی مانده جاده سقز-مریوان می تواند به عنوان قدردانی از اعتماد دوباره مردم این شهرستان به دولت تدبیر و امید قلمداد شود.

    نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی نیروی انسانی در کردستان، استفاده از توان و دانش نیروهای کُرد و اهل سنت در وزارتخانه راه وشهرسازی را خواستار شد.
    بیگلری بیان کرد: برای بهسازی و آسفالت مسیرهای منتهی به سقز بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید بودجه لازم برای آن پیش بینی و تخصیص داده شود.

    بیمارستان 98 تختخوابی بانه آماده بهره برداری است

    معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از بیمارستان 98 تختخوابی رازی شهرستان بانه  با اشاره به اینکه عملیات اجرایی آن از سال 88 شروع شده وهم اکنون آماده بهره برداری است، گفت: این بیمارستان پاسخگوی بسیاری از نیازهای شهرستان خواهد بود.

    محمد جعفر علیزاده بیان کرد: این بیمارستان 98 تخت خوابی جنرال شامل چهار بخش تخصصی داخلی، جراحی با چهار اتاق عمل، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان است بخش های که خدمات ویژه ارائه می دهند شامل بخش های سی سی یو، آی سی یو بویژه ان ای سی یو است.

    وی  اضافه کرد: در این پروژه تغییراتی متناسب با نیازهای شهرستان ایجاد شده این بیمارستان در ابتدا 64 تخت خوابی تعریف شده بود که با توجه به نیازها و درخواست های شهرستان به 98 تخت ارتقاء یافت.

    وی  عنوان کرد: تمام مراحل احداث پروژه و محوطه سازی به پایان رسید که منتظر نصب انشعابات گاز، برق و تلفن هستیم که دستگاه ها را تست و راه اندازی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار